English

امین قصمی مطرح کرد؛

شناسایی مناطق تنش دار آبی و برنامه های رفع بحران در هرمزگان

مدیرعامل آبفا هرمزگان گفت: برای گذر از بحران در شهرهای تنش دار آبی، به دلیل پراکندگی روستا ها، فرسودگی تاسیسات و کمبود منابع آبی، برنامه هایی را پیش بینی کردیم.

شناسایی مناطق تنش دار آبی و برنامه های رفع بحران در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، امین قصمی مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان گفت: تاکنون هیچ مورد مشکوک  یا مثبت  به ویروس کرونا در سطح  همکاران، خانواده همکاران، پرسنل بخش خصوصی و پیمانکاران مشاهده نشده است.

*اقدامات آبفا در روز های کرونایی

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان ادامه داد، از زمان شیوع ویروس کرونا، اقداماتی از جمله توزیع لباس مخصوص (گان)، دستکش و ماسک در محیط کاری پرسنل نیروهای خدمات، عملیاتی، تصفیه خانه و همچنین تهیه 9 هزار لیتر در هفته محلول گند زدای 0.1درصد جهت ضدعفونی سایت های تصفیه خانه های آب، فاضلاب، ایستگاه های پمپاژ، مکان های اداری صورت گرفته است.

وی همچنین به همکاری این شرکت با سازمان ها و گروه های مردمی در ضد عفونی اماکن عمومی اشاره کرد و گفت: آبفای هرمزگان، محلول های گند زدایی و همچنین ماشین آلات خود را برای این کار اختصاص داده است.

*راهکار جدید برای قرائت کنتور 

قصمی در ادامه به نحوه ارتباط با مشترکین در راستای وصول مطالبات اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال پیامک صورت حساب و همچنین پیام های صوتی برای اطلاع از بدهی ها به مشترکین ارسال شده تا در صورت تمایل نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

مدیرعامل آبفای هرمزگان از دیگر اقدامات شرکت را انجام قرائت کنتور به صورت خود اظهاری مشترکین با استفاده از سامانه پیامکی، صدور قبض بصورت علی الحساب برای مشترکینی که نسبت به اعلام شماره مصرفی اقدام نکرده اند، استفاده از ظرفیت نیروی انسانی قرائت برای وصول مطالبات و پیگیری و تماس تلفنی با مشترکین و ارسال قبوض بصورت پیامکی به تمامی مشترکین شهرهای استان با قراردادن لینک پرداخت مستقیم، عنوان کرد.

* تشکیل کمیته انتصاب مدیران شهرها

قصمی در ادامه به اقدامات انجام شده در خصوص یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: به منظور تسریع در نهایی شدن این طرح، نسبت به تشکیل کارگروه یکپارچه سازی، کمیته انتخاب و انتصاب مدیران شهرها، انتخاب و صدور ابلاغ مدیران شهرستان های استان، انعقاد قرار داد کارشناسی برای عملیات تحویل و تحول دارائی ها، بدهی ها و تعهدات شرکت آب و فاضلاب روستایی برابر دستورالعمل ابلاغی شرکت مهندسی اقدام کردیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان همچنین به منابع آبی استان پس از یکپارچه سازی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 43 درصد از منابع آبی از چاه ها، 15 درصد آب شیرین کن ها، 34 درصد سد ها و 8  درصد آب تصفیه شده تامین می شود.

به گفته قصمی، آبفا هرمزگان برای گذر از بحران در شهرستان های  تنش دار آبی ، سه شهرستان را در این مرحله در نظر گرفته است که به دلیل پراکندگی روستاها، نامتعارف بودن تولید، فرسودگی تاسیسات و کمبود منابع آبی برنامه ریزی لازم برای آن ها پیش بینی شده است ضمن اینکه سایر شهرستان ها نیز طبق برنامه پیش خواهد رفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه