English

امین قصمی:

کیفیت آب مناطق سیل زده جاسک مدام در حال سنجش است

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان، اقدامات این شرکت را در جریان خدمات رسانی به سیل زدگان جاسک تشریح کرد.

کیفیت آب مناطق سیل زده جاسک مدام در حال سنجش است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، امین قصمی مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان بیان کرد: آب و فاضلاب هرمزگان نیز در کنار دیگر مجموعه ها از جمله مدیریت بحران استانداری، اقدامات لازم برای خدمات رسانی در بخش تامین آب مورد نیاز مناطق سیل زده را انجام داده است.

وی افزود: این مجموعه برای تامین آب مورد نیاز اقدام به تشکیل هسته توزیع آب در شهر جاسک نموده که از این طریق آب مورد نیاز مردم و همچنین نانوایی ها، مدارس و غیره تامین می شود.

به گفته مدیرعامل آبفای استان، حجم خسارت های وارد شده به تاسیسات آبرسانی بیش از آنچه که انتظار می رفت برآورد شده که در این مرحله تمام تلاش مجموعه آبفا برای تامین آب مورد نیاز مناطق سیل زده جاسک است.

*وارد مدار شدن چاه های قدیم جاسک

امین قصمی ادامه داد، از جمله اقدامات اولیه این شرکت برای تامین موقتی آب مورد نیاز مناطق سیل زده شامل آبرسانی سیارو ارسال آب های بسته بندی می باشد.

وی افزود: با توجه به شرایط سیلابی منطقه و تخریب بسیاری از تاسیسات، و به منظور تامین سریع آب مورد نیاز مردم، چاه های آب شرب جاسک در منطقه جاسک قدیم و همچنین چاه های دشت جگین که در معرض سیلاب قرار گرفته بود، با تلاش صورت گرفته وارد مدار شد.

به گفته این مقام مسئول؛ در پی تخریب شبکه اصلی انتقال آب به شهر جاسک، خط جایگزین برای انتقال سریع آب تعبیه و لوله گذاری آن در دستور کار قرار گرفت.

قصمی با بیان اینکه تمهیدات لازم پیش از وقوع بارندگی از سوی آبفا اندیشیده شده بود، خاطرنشان کرد، به همین منظور در سریع ترین زمان ممکن تجهیزات مورد نیاز شامل تابلوهای برق، چهار دستگاه پمپ و لوله های مورد نیاز به منطقه جاسک ارسال شد که تیم های آبفا متشکل از مهندسین، مشاوران، پیمانکاران و مجری آبرسانی از جگین به جاسک به صورت شبانه روزی در حال انجام عملیات هستند.

وی افزود: دسترسی ها به دلیل حجم بالای سیلاب و آبگرفتگی بسیار سخت است اما این شرکت با استفاده از تجهیزات در اختیار شامل لودر و بیل مکانیکی اقدام به بازگشایی مسیر برای تسهیل تردد و اقدامات لازم برای رفع شکستگی های شبکه آبرسانی و تاسیسات را در دستور کار خود قرار داده اند.

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان همچنین از سنجش مدوام کیفیت آب در منطقه جاسک و بویژه سد جگین خبر داد و گفت: برای اینکه بتوان آب سد جگین را وارد تصفیه خانه کنیم می بایست میزان کدورت آب ناشی از گل و لای به حد استاندارد برسد .

*ارسال تجهیزات آبرسانی به سد جگین با بالگرد

وی افزود: در همین راستا اقدامات دیگری از جمله جابجایی پمپ ها و نزدیک کردن آن به لایه های بالاتر و همچنین تغییر پمپ ها به صورت موقتی انجام شده است که تا زمان وارد مدار شدن پمپ های اصلی از تاسیسات موقت نصب شده استفاده خواهد شد.

قصمی ضمن قدردانی از همکاری و صبوری مردم شهرستان جاسک تصریح کرد، خوشبختانه با تدابیر و تصمیمات به موقع ستاد بحران استان و معاونت امور عمرانی استانداری برخی از تجهیزات مورد نیاز بوسیله بالگرد به سد جگین ارسال شد که لازم است از همکاری های صورت گرفته در این زمینه قدردانی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه