English

مصطفی خادم در گفتگوی اختصاصی با موج خواستار شد؛

تلاش همگانی برای محکم‌تر شدن کمربند سبز بندرعباس

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بندرعباس خواستار تلاش همگانی برای محکم‌تر شدن کمربند سبز بندرعباس شد.

تلاش همگانی برای محکم‌تر شدن کمربند سبز بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مصطفی خادم رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بندرعباس، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار موج با بیان اینکه کمربند سبز شهر بندرعباس باید توسعه پیدا کند، اذعان داشت: قبل از پایان سال کاشت نهال در ورودی شرقی بندرعباس به سمت جاده ی میناب و رودان به طول چهار کیلومتر از میدان دفاع مقدس به سمت خروجی شرقی را آغاز خواهیم کرد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بندرعباس با بیان اینکه کمربند سبز شهر بندرعباس نباید به فراموشی سپرده شود، افزود: کاشت نهال در ورودی بلوار راه آهن نیز قبل از اتمام سال آغاز و تا بعد از عید برای زیباسازی کمربند سبز در این محور ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه باید موضوع فضای سبز و کمربند سبز شهر مورد توجه بیشتری قرار گیرد تا از آلودگی و افت کیفیت هوای شهر کاسته شود، خاطرنشان کرد: همزمان با سراسر کشور پویش درختکاری، کاشت نهال در کوه پارک پنجه علی و اهدا نهال به همت سازمان  سیما، منظر و فضای سبز شهرداری در این روز صورت می‌پذیرد.

خادم در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح پروژه کوه پارک پنجه علی پرداخت و گفت: این پروژه با حضور مسئولان استانی، کار کاشت نهال را در روز درختکاری آغاز خواهد کرد تا بتوان فضای بی نظیری در این کوه پارک برای مردم به ارمغان آورد.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح کمربند سبز، بیان داشت: احیای پوشش گیاهی عرصه های منابع طبیعی، ارتقا سرانه فضای سبز، بهبود شرایط محیطی نقاط جمعیتی استان در راستای تلطیف آب و هوا و توسعه تفرجگاهی و گردشگری و همچنین حفاظت از منابع آب و خاک از جمله اهداف اجرای طرح کمربند سبز است.

خادم با درخواست اینکه حتی با کاشتن یک نهال کوچک، کشوری زیبا و آباد را برای خویش مهیا کنیم که یقیناً کاری پسندیده است، خاطرنشان کرد:  سرانه فضای سبز شهر بندرعباس نیز 6.2 مترمربع است که با کمربند سبز حدود 12.2 مترمربع برای هر شهروند است که با تلاش تیم سیما، منظر و شهرداری قطعا" به عددی بالغ بر این خواهد رسید.

وی خواستار همراهی بیشتر شهروندان در حفظ و نگهداری فضای سبز شهری شد و بیان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه اقدام در این زمینه، گزارش تخلف صورت گرفته را از طریق سامانه ۱۳۷ شهرداری بندرعباس اعلام کنند.

خادم تاکید کرد: این سازمان با هرگونه تخطی در مسائل مربوط به هرس یا قطع درخت قاطعانه برخورد می‌کند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بندرعباس در پایان گفت: برای مقابله با انتشار ویروس کرونا متاسفانه امکان گسترده کردن برنامه های این سازمان وجود ندارد اما مردم می توانند با مراجعه به پارک جنگی بندرعباس نهال رایگان برای کاشت درب منازل خود دریافت کنند.

شایان ذکر است همه ساله روز 15 اسفند مراسمی تحت عنوان روز درختکاری برگزار می‌شود و مردم با حضور در پارک ها، جنگل ها و اقصی نقاط شهر اقدام به کاشت نهال می کنند. ایرانی ها هر سال با کاشت درخت به استقبال سال نو می‌روند و در واقع با این کار نمادین در آستانه بهار زندگی را به زمین باز می گردانند. در این روز در مقابل بیشتر پارک ها و فضاهای سبز و دیگر نقاط شهر نهال هایی به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرید.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه