English

محمد رستمی؛

انحراف بودجه شهرداری بندرعباس منطبق با هزینه های شهرداری است

معاون مالی و اقتصادی شهرداری بندرعباس گفت: انحرافات بودجه شهرداری بندرعباس کاملا منطبق با هزینه های شهرداری است.

انحراف بودجه شهرداری بندرعباس منطبق با هزینه های شهرداری است
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان،فیصل دانش رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در صد و بیست و نهمین جلسه شورای اسلامی در خصوص شفاف سازی انحراف بودجه سال 97 شهرداری بندرعباس، گفت: اعضا شورای شهر بندرعباس حساسیت بیشتری نسبت به بودجه شورا داشته باشند تا به درستی تصویب و تلفیق بودجه انجام شود.
کیانوش جهانبخش عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس ، با تذکر به برگشت مجدد کلیات لایحه بودجه به صحن شورا، تاکید کرد: تذکر من به این دلیل است زمانی که کلیات یک لایحه تصویب می شود، دیگر حق برگشت به صحن علنی شورا را ندارد و باید در کمیسیون اصلاح بودجه بررسی شود.
فیصل دانش در پاسخ به صحبت این عضو شورای شهر، گفت: این تذکر شما کاملا اشتباه است ما زمانی می توانیم موضوعی را برای استماع شورا بیان کنیم که منجر به رای گیری یا تصمیم جدیدی نشود.
محمد رستمی معاون مالی و اقتصادی شهرداری بندرعباس گفت: شهرداری بندرعباس شفاف ترین تفریغ بودجه را به شورا اسلامی ارائه کرده است،  با توجه به وظایف ذاتی شهرداری، در تاریخ 30 /2/ 98 شهرداری تفریغ بودجه را طی نامه ای  به رئیس شورای شهر بندرعباس تقدیم کرده است.
وی در این خصوص اضافه کرد: متعاقب آن رئیس شورا یک نسخه از تفریغ بودجه را در اختیار هر یک از اعضای شورا قرار داد و طی زمان 45 روزه اعضای شورای شهر می توانستند نسبت به تفریغ بودجه ارائه شده اظهار نظر نمایند و سوالات خود را  در پیرامون این موضوع مطرح کنند.
محمد رستمی در خصوص جلسات برگزار شده در زمینه تفریغ بودجه سال 97 شهرداری بندرعباس، بیان داشت: بیش از 20 جلسه کمیسیون در زمینه تفریغ بودجه برگزار شد.
وی ادامه داد: اصلاح بودجه توسط مقام رسمی کشور اعلام شده و اگر ایرادی در این خصوص وارد بود بایستی در کمیسیون تفریغ بودجه مطرح  می شد.
رستمی با تاکید بر اینکه شهرداری بندرعباس در راستای شفاف سازی عمل کرده است، افزود: انحرافات بودجه شهرداری بندرعباس کاملا منطبق با هزینه های شهرداری است، و در کمیسیون اصلاحات بودجه مورد بررسی قرار گرفته است.
وی با اشاره به دستگاه‌ های خدمات رسان، اذعان کرد: دستگاه های خدمات رسان  برای خدمات دهی به شهروندان همواره به دنبال کسب درآمد هستند و ما در شهرداری بندرعباس درآمدمان ۱۰۰ درصد محقق شده و فاصله هزینه و درآمد کاهش پیدا کرده که یکی از نکات با اهمیت تفریغ بودجه است که در پنج سال گذشته بی‌سابقه بوده است.
وی گفت: اگر امروز شهر بندرعباس با همکاری اعضای شورای شهر به یک کلان شهر تبدیل شده است حاصل تلاش های همکاران ما در شهرداری برای تحقق بودجه بوده است.
در بخش دیگری از جلسه شورای شهر، عباسی ابراز داشت: بودجه سال 98 که توسط دولت به تصویب رسید بخش عظیمی از آن به دلیل سیل عظیمی که امسال اتفاق افتاد بودجه کشور در ستاد بحران پنج هزار میلیارد و خساراتی که به کشور وارد شد معادل 35 هزارمیلیارد تومان بود که در وزارت خانه عنوان شد.
وی یاد آور شد: در سال 97 بودجه ای بالغ بر 515 میلیارد تومان پیش بینی شده است که  به دلیل گرانی و تغییر نرخ ارز برای شهرداری و کل مجموع کشور اعمال شد در واقع این موضوع کمتر از معضل سیل نیست.
عباسی عنوان کرد: شهرداری در بخش جاری و عمرانی انحرافات بودجه را اعلام کرده است و در سال 97 در حوزه خدمات اداری در واقع 98 میلیارد مصوبه و 104 میلیارد هزینه کردیم که معادل 5 درصد افزایش هزینه بوده است.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه