English

فریدون همتی مطرح کرد؛

رکورد شکنی هرمزگان در ورود گردشگر /توسعه گردشگری راه نجات از اقتصاد نفتی

استاندار هرمزگان با اشاره به رشد 30 درصدی گردشگران در نوروز سال 98، گفت: اگر به صنعت گردشگری توجه کافی داشتیم امروز نگران تهدیدهای ترامپ و فروش نفت نبودیم.

رکورد شکنی هرمزگان در ورود گردشگر /توسعه گردشگری راه نجات از اقتصاد نفتی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فریدون همتی صبح امروز (چهارشنبه سوم اردیبهشت ماه) در آیین تجلیل از خادمان سفرهای دریایی نوروز 98 اظهار داشت:  هرمزگان با دارا بودن دوهزار و ۴۰۰ کیلومتر مرز ساحلی، جزایر ۱۴گانه، مناطق آزاد کیش و قشم با جاذبه‌های منحصر به فرد و استقبال چشمگیر و رو به افزایش گردشگران با سایر استان های ساحلی کشور متمایز است.

 وی ادامه داد: امسال حدود دومیلیون ۹۰۰ هزار نفر گردشگر به استان هرمزگان سفر کرده‌اند که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است. در تعطیلات چند روزه بهمن ماه، رکورد گردشگری نوروز ۹۷ شکسته شد به عبارتی، حجم عظیمی از گردشگران کشور در آن چند روز به استان هرمزگان سفر کردند.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: با معرفی مناسب ظرفیت‌های هرمزگان و ایجاد زیرساخت‌های لازم در سال آینده با افزایش حضور گردشگر روبرو خواهیم بود.

همتی از برنامه‌ریزی برای حضور ۱۰ میلیون گردشگر در سال جاری خبر داد و گفت: باید زیرساخت‌ها را به خوبی برای پذیرایی از گردشگران فراهم، و سعی کنیم علاوه بر جذب گردشگر داخلی، گردشگران خارجی را نیز متوجه کشور و استان کنیم.

وی، توسعه گردشگری را راه نجات از اقتصاد نفتی دانست و گفت: اگر به صنعت گردشگری توجه کافی داشتیم امروز نگران تهدیدهای ترامپ و فروش نفت نبودیم.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: اگر اقتصاد ما متکی به نفت نبود خروج آمریکا از برجام نمی‌توانست آن را دستخوش تغییر کند. باید با تقویت گردشگری، اقتصاد کشور را به جایی برسانیم که نیازی به فروش نفت نباشد. چنانچه کشوری مانند ترکیه با اینکه ظرفیت‌های گردشگری کمتری نسبت به ایران دارد توانسته است چند برابر فروش نفت ما درآمدزایی کند.

همتی ضمن انتقاد از برخی مدیریت‌ها گفت: امروز به دلیل تعداد اندک مدیران تحول‌گرا در جامعه، سرمایه‌ها معطل مانده‌ است.

وی تصریح کرد: کشور نیاز به تحول بزرگ، جهش و مدیران تصمیم‌ساز، شجاع، خوش فهم و بلندنظر دارد که افق‌های پیش‌رو را به خوبی ببینند.

استاندار هرمزگان ابراز داشت: مدیران خودشان را به‌روز کنند و خود را مورد سوال قرار دهند و به هیچ‌وجه یکنواختی را قبول نکنند بلکه کارهای جدید و ماندگار انجام دهند.

همتی ادامه داد: البته در برخی حوزه‌ها به خوبی موفق بودیم در نظام سیاسی و دفاعی خوب کار کردیم ولی در سایر حوزه‌ها خوب کار نشده و خیلی عقب و غیر فعال هستیم. 

وی با تاکید بر ایجاد مراکز تفریحی در بندرعباس، تصریح کرد: از سرمایه‌داران حمایت می‌کنیم و سایر مدیران هم بدانند که باید سرمایه‌داران را دلگرم کنند نه اینکه از یک مرحله اداری، وی را در هفت خوان رستم  بیاندازند.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: در دستگاه اداری با  هفت خوان رستم روبرو هستیم  که فساد هم در همین جاها  شکل می‌گیرد که اگر روند کارها روان باشد لزومی ندارد سرمایه‌گذار برای پیشبرد کارهایش به کسی باج دهد پس باید وزنه‌های سنگینی که به پای سرمایه‌گذاران بسته شده را باز کرد تا رونق اقتصادی ایجاد، و همه در رفاه باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه