English

افشین شاهرودی در گفت و گو با موج:

چیدمان نمایشگاه هنر برای صلح می توانست بهتر از این باشد

یک عکاس پیشکسوت در مورد ششمین نمایشگاه تجسمی هنر برای صلح گفت: گرچه نفس این کار بسیار ارزشمند و قابل احترام است اما شرایط فعلی باعث می شود که تا حدی تداخل بین آثار بوجود بیاید و نتوانیم یک اثر را به خوبی ببینیم.

چیدمان نمایشگاه هنر برای صلح می توانست بهتر از این باشد

افشین شاهرودی در گفتگو با خبرنگار تجسمی خبرگزاری موج  در پاسخ به این سوال که نمایشگاهی با موضوع هنر برای صلح چه دستاوردی می تواند داشته باشد گفت: به هر حال تردید نکنید که حلّال تمام مشکلات بشر در نهایت هنر است. هر جایی که بروید می بینید انسان در نهایت، برای تلطیف روح آدمی، ایجاد آرامش و لذت از زندگی به هنر پناه می برد. به نظر من در نهایت راه نجات بشر هم در هنر خواهد بود.

این عکاس پیشکسوت افزود: اینکه یک نمایشگاه به صلح اختصاص پیدا می کند و نامش را هم می گذارد هنر برای صلح خیلی قابل توجه و احترام است و باید به برگزار کنندگان این نمایشگاه به خاطر این دید انسانیشان تبریک بگوییم.

شاهرودی در مورد کیفیت و چیدمان ششمین نمایشگاه هنر برای صلح گفت: استقبال از این نمایشگاه خیلی خوب بوده و هنرمندان بزرگ و افراد کوچکتر در کنار هم حضور دارند.

وی با تاکید بر اینکه این کار بسیار قابل احترام و با ارزش است و به دنبال زیر سوال بردن آن نیستم، ادامه داد: اما معتقدم که در چیدمان و ارائه آثار می توانست بهتر از این ها عمل بشود. حتی اگر با ازدحام آثار روبرو باشیم به نظر من در فضای این گالری قابل مدیریت بوده است.

افشین شاهرودی افزود: نکته دیگر این است که با تنوع رنگ بسیار روبرو هستیم و وقتی همه آثار مخلوط چیده می شود این تنوع آثار باعث می شود که نتوانیم روی آثار معینی به اندازه کافی تمرکز کنیم.

این هنرمند که تجربه فراوانی در برگزاری و داوری نمایشگاه، جشنواره و مسابقات هنری دارد، اظهار داشت: من فکر می کنم در صورتی که آثار نقاشی، عکاسی و حجمی و ... در بخش های جداگانه قرار می گرفتند، بهتر می شد روی آنها تمرکز کرد. در واقع تنها نقطه ضعف این نمایشگاه این است که  شرایط فعلی باعث می شود که تا حدی تداخل بوجود بیاد و نتوانیم یک اثر را به خوبی ببینیم.

وی در مورد جدید بودن آثار ارائه شده در این نمایشگاه گفت: فکر نمی کنم که کسی برای این نمایشگاه بخصوص کاری انجام داده باشد و بیشتر از آثار آرشیوی هنرمندان در اینجا ارائه شده است البته این چیزی است که در خیلی از جاها اتفاق می افتد وخیلی عجیب نیست چرا که، گرچه از یک سو با بیماری تنبلی در بین برخی از هنرمندان روبرو هستیم اما متاسفانه شرایط اقتصادی به گونه ای است که انجام کار تازه برای هر رویدادی، هزینه های سنگینی را به هنرمند تحمیل می کند.

شاهرودی در مورد زمان برگزاری این نمایشگاه گفت: در مورد اثرش در ششمین نمایشگاه هنر برای صلح گفت: من طبق روال این نمایشگاه با یک اثر شرکت کرده ام. موضوع عکس من یک تخت با دو بالشی که در کنار هم است که روی هر کدام از آنها یک شاخه گل وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر