سرخط خبرها
  • عراقچی: از زمین فوتبال تا میز مذاکره هدف دفاع از عزت و افتخار مردمان عزیزمان است
  • تیم ملی فوتبال یران بالاتر از عربستان در آسیا قرارگرفت
  • برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه‌ ممنوع شد
  • وزیر خارجه بریتانیا خواستار کناره‌گیری استارمر از قدرت شد
  • مهدی مهدوی‌کیا و جرج وه‌آ در ورزشگاه دیدار ایران و بلژیک
  • تایوان؛ غول هوش مصنوعی جهان
  • از میناب تا جام جهانی؛ حضور کودکان میناب روی سکوهای جام جهانی
  • اهدای پرچم گنبد حرم مطهر حسینی، برای تکریم و بدرقه پیکر رهبر شهید
  • وزیر اقتصاد: مبلغ کالابرگ دهک‌های پایین حتما متناسب با تورم افزایش می‌یابد
  • حمایت هوادار مکزیکی از تیم ملی ایران در ورزشگاه سوفای لس آنجلس
  • وزیر اقتصاد: افزایش رقم قیمت کالا برگ ویژه ۶ دهک پایین جامعه
  • انهدام مهمات عمل نکرده دشمن در بندرعباس
  • عصبانیت ترامپ از نتانیاهو
  • عضو کمیسیون کشاورزی: قیمت آب افزایش می‌یابد
  • آینده ونس به صلح با ایران گره خورد

برگزاری نشست هم‌اندیشی برای تسریع در تامین ۲۰۰۰ دستگاه ناوگان مسافربری وارداتی

نشست هم‌اندیشی با هدف اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم برای تسریع در تامین ۲۰۰۰ دستگاه ناوگان مسافربری وارداتی به‌منظور جابجایی زائران همایش جهانی اربعین حسینی برگزار شد.

9654

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری حمل و نقل جاده‌ای، حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون حمل و نقل این سازمان، هدف از برگزاری این

نشست را تسریع در فرایند اجرای مصوبه هیات وزیران در خصوص واردات ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس بین شهری ویژه جابه‌جایی زائران اربعین همایش جهانی حسینی و تدوین فرایندهای دستگاه‌های مربوطه با نگاه هم‌افزایی و تسهیل‌گری بیان کرد .

وی افزود: با توجه به این‌که در حال حاضر واردات بر طبق قوانین جاری، مستلزم داشتن کارت بازرگانی است، در این مرحله سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در اسرع وقت متقاضیان دارای کارت بازرگانی را به وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی می‌کند و این وزارتخانه تسریع لازم را در فرآیند ثبت سفارش انجام می‌دهد .

وی خاطر نشان کرد: با توجه به این‌ که اکثر متقاضیان واردات خودرو، شرکت‌ها و رانندگان مسافربری، فاقد کارت بازرگانی هستند و اخذ کارت بازرگانی منوط به طی تشریفات اداری زمان‌بر است، بر اساس پیشنهاد دفتر مقررات صادرات و واردات خودرو وزارت صمت و در راستای تسریع در اتخاذ تصمیم در این زمینه مقرر شد علاوه بر پیگیری وزارت صمت، مراتب توسط وزارت راه و شهرسازی برای اخذ صدور کارت بازرگانی با روش جایگزین سریع الاقدام مانند صدور کارت بازرگانی موقت و با ثبت سفارش بنام متقاضیان از معاون اول ریاست جمهوری نیز پیگیری خواهد شد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: در این نشست پیشنهاد شد سامانه" آر .پی .اف" که در خصوص واردات کامیون‌های حداکثر سه سال ساخت که پیش از این در سازمان راهداری حمل و نقل مورد استفاده قرار گرفته است، در مورد فرآیند واردات ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس با عمر کمتر از پنج سال با هدف سریع، تسهیل، شفاف سازی و مستندسازی تمام فعالیت ‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

شایان ذکر است در این نشست موارد دیگری که سایر نمایندگان دستگاه‌های مرتبط در زمینه واردات ناوگان بین شهری بر عهده دارند، مورد بحث و بررسی گرفت.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه