English

ثبت اطلاعات شناسنامه و آسیب ۲۷۵ هزار دستگاه پل در سامانه تحت وب مدیریت پل و ابنیه فنی کشور (BMS)

ثبت اطلاعات شناسنامه فنی و بازرسی پل‌ها و ابنیه فنی کشور با مشارکت دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی و ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور در حال تکمیل است.

ثبت اطلاعات شناسنامه و آسیب ۲۷۵ هزار دستگاه پل در سامانه تحت وب مدیریت پل و ابنیه فنی کشور (BMS)

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای حمزه ذاکری رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری این سازمان با بیان این مطلب گفت: تا فروردین ماه سال‌جاری، مشخصات شناسنامه‌ و آسیب ۲۷۵ هزار دستگاه پل به همراه تصاویر مربوطه با بهره‌گیری از اپلیکیشن هوشمند سامانه جامع راهداری، بصورت برخط در سامانه مدیریت پل و ابنیه فنی کشور (BMS) بارگذاری شده است.

وی این دستاورد مهم را نتیجه مشارکت فعال بیش از 1000 نفر از کارشناسان ادارات کل استانها خواند و افزود: مدیریت شبکه زیرساخت راه‌های فنی کشور مستلزم پیاده‌سازی و بکارگیری روش‌های مناسب ارزیابی و بازرسی به منظور برنامه‌ریزی و تخصیص هدفمند منابع مالی و افزایش سطح خدمت‌دهی است.

وی افزود: یکی از پیش‌نیازهای این مهم، تشکیل بانک اطلاعات شناسنامه­‌ای و بروز رسانی داده‌ها و همچنین آگاهی از آخرین وضعیت پل‌ها و ابنیه فنی بصورت یکپارچه با سایر سامانه‌های حوزه زیرساخت راهداری است.

ذاکری خاطرنشان کرد: شناسنامه کلیه پل‌های مهم و اصلی در شبکه راه‌های شریانی تکمیل شده و بر اساس نتایج برداشت وضعیت خرابی‌ها و انجام محاسبات، میانگین شاخص(BCI) برای 275 هزار دستگاه پل‌ برابر با 88 است که در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری اظهار داشت: داشبورد BI سامانه مدیریت پل:ها و ابنیه فنی نیز در حال حاضر ایجاد شده است، همچنین ادارات کل می‌توانند از طریق سامانه BMS، ضمن مشاهده وضعیت پل‌ها در سطح استان و شهرستان بر اساس شاخص‌های بین‌المللی آسیب، اولویت‌بندی و گزینه‌گذاری اقدامات نگهداری و برآورد هزینه‌ها در سطح شبکه؛ نسبت به مدیریت و برنامه‌ریزی لازم برای تعمیر و نگهداری پل‌ها اقدام کنند.

شایان ذکر است انجام بازرسی های دوره­‌ای، بروز رسانی آخرین وضعیت پل‌ها و ابنیه فنی توسط کارشناسان ادارات کل و توسعه مدل‌های پیش بینی از مهم ترین برنامه­‌های سال جاری این حوزه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه