English

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان کرد:

نگهداری راه‌ها، حذف نقاط پرحادثه و نوسازی ماشین آلات راهداری از جمله مهم‌ترین برنامه ها در سال جاری

نگهداری راه‌ها، حذف نقاط پرحادثه و نوسازی ماشین‌آلات راهداری از مهم‌ترین برنامه تحولی معاونت راهداری در سال‌جاری است.

نگهداری راه‌ها، حذف نقاط پرحادثه و نوسازی ماشین آلات راهداری از جمله مهم‌ترین برنامه ها در سال جاری

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای رضا اکبری معاون راهداری این سازمان در نشست شورای راهداری استان بوشهر ضمن اشاره به شناسایی 800 نقطه پرحادثه در سطح راه‌های کشور اظهار کرد: امسال ایمن سازی نیمی از این نقاط با آشکارسازی یا بهبود مهندسی در دستور کار قرار می گیرد.

اکبری با اشاره به هزینه بالای احداث راه خصوصا بزرگراه‌ها ادامه داد: امسال به طور متوسط نرخ هرکیلومتر آسفالت راه‌ها به سه میلیارد تومان رسیده که در تنگنای اعتبارات، باید به صورت جدی روی نگهداری راه‌ها خصوصا محورهای بزرگراهی و اصلی تمرکز داشت.

وی با اشاره به این‌که اقداماتی نظیر آسفالت حفاظتی، روکش و لکه گیری آسفالت عمر مفید راه‌ها را تا سال‌ها ارتقا می بخشد، یادآور شد: در استان بوشهر نیز تعمیرات دو کریدور اصلی عسلویه تا بهبهان و همچنین بوشهر تا کنارتخته در سال‌جاری باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون سازمان راهداری سازمان در پاسخ به درخواست معاون عمرانی استاندار بوشهر برای اقدامی موثر از سوی وی برای استان اظهار داشت: در استان بوشهر 10 نقطه پرحادثه شناسایی شده است که اعتبار ایمن سازی همه آن‌ها در سال جاری تأمین می شود، درحالی که این اقدام در استان های دیگر به صورت چند مرحله ای تأمین خواهد شد.

اکبری با اشاره به فعالیت های پیشرو در حوزه راهداری استان بوشهر بیان کرد: در سال گذشته استان بوشهر با اجرای 9 کیلومتر روشنایی در جاده های بین شهری، از متوسط عملکرد کشوری بالاتر است. این استان در اغلب شاخص های مرتبط با این حوزه راهداری پیشرو و در شرایط مطلوبی قرار دارد.

اکبری همچنین با اشاره به آمار 98 درصدی دسترسی راه روستایی در استان بوشهر، اظهار داشت: در این شاخص نیز با اقدامات سال های گذشته، در مقایسه با استان های دیگر وضعیت بوشهر مطلوب تر است، از این رو مدیران شهرستانی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، باید تمرکز خود را بر کاهش نقاط پرحادثه و نگهداری جاده ها بگذارند.

رضا اکبری از برنامه خریداری هزار دستگاه ماشین آلات سنگین برای راهداری کشور در سال‌جاری خبر داد و گفت: رویکرد ما این است که به ازای هر دستگاه ماشین آلاتی که ادارات راهداری شهرستان ها تأمین می کنند، دو دستگاه نیز از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اختصاص یابد. با توجه به این‌که بوشهر در زمینه این رویکرد در سنوات قبل عملکرد خوبی داشت، انتظار می رود امسال نیز به طور میانگین هر شهرستان حداقل سه دستگاه ماشین آلات راهداری جدید داشته باشد که نقش بسزایی در ارتقا توان عملیاتی ادارات شهرستانی دارد.

وی با اشاره به نگاه ویژه و دغدغه وزیر راه و شهرسازی نسبت به فعالیت‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بر اهمیت تمرکز بیش از پیش فعالیت ها و ارتقای سطح خدمات رسانی سازمان تأکید کرد.

بر اساس این گزارش معاون راهداری سازمان در سفر یک روزه به استان بوشهر ضمن بازدید از محور فیروزآباد- فارس- جم، از نقطه پرحادثه پیچ های مخازن گازی در محور عسلویه- کنگان و نقطه پر حادثه سه راهی چغادک در محور بوشهر- برازجان نیز بازدید کرد.

این گزارش می افزاید معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ضمن افتتاح ساختمان جدید ماشین آلات و تجهیزات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر از ماشین آلات بازسازی شده، آشیانه لجستیک سنگین و انبارهای قطعات بازدید کرد.

شایان ذکر است نشست شورای راهداری استان به ریاست رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل استان به همراه معاونان، مدیران ستادی و رؤسای شهرستانی حضور داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه