English

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد؛

رشدچشمگیر تبادلات ترانزیتی در ۱۰ ماهه سال‌جاری/ راه اندازی سامانه نوبت دهی در مرز آستارا طی روزهای آتی

سامانه نوبت‌دهی در پایانه مرزی آستارا به منظور تسهیل و تسریع در تردد ناوگان کامیون طی روزهای آتی در این مرز راه‌اندازی می‌شود.

رشدچشمگیر تبادلات ترانزیتی در 10 ماهه سال‌جاری/ راه اندازی سامانه نوبت دهی در مرز آستارا طی روزهای آتی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای علی جعفری قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری با بیان این‌که بهتر است فرآیند پذیرش و تشریفات تردد برعهده یک دستگاه باشد، گفت: هدف ما روان سازی تردد و توسعه ترانزیت و صادرات است.

وی با اشاره به تأکید و دستور وزیر راه و شهرسازی به سازمان راهداری برای حضور میدانی برای بررسی مشکلات پایانه مرزی آستارا ، افزود: در سفری که به آستارا داشتیم مواردی در خصوص زیرساخت های پایانه ها مطرح شد که سعی می‌کنیم به سرعت برای برطرف ساختن مشکلات موجود اقدامات لازم را انجام بدهیم.

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ضمن تشکر از سازمان صداوسیما بابت اهتمام ویژه ای که نسبت به موضوع کندی تردد در پایانه مرزی آستارا داشته، تصریح کرد: با توجه به تاکیدات ریاست جمهوری در خصوص توسعه روابط با همسایگان و همچنین تفاهماتی که با زحمات وزارت امور خارجه و دستگاه مسئول شکل گرفته حجم صادرات افزایش پیدا کرده لذا این موضوع یک فرصت برای کشور است و این فرصت باید با توسعه زیرساخت ها همراه باشد.

جعفری در ادامه افزود : نباید این فرصت تبدیل به یک تهدید شود و اگر این تفاهمات شکل بگیرد و بحث صادرات و ترانزیت رخ دهد ولی زیرساخت ها همپا با آن ها پیش نرود باعث آسیب می‌شوند لذا هم اکنون در بحث نوبت دهی و تشریفات پذیرش کالا و بار دو نهاد گمرک و سازمان راهداری این وظیفه را برعهده دارند.

وی با تاکید بر این‌که مهمترین مشکلمان در پایانه های مرزی عدم وجود مدیریت واحد است، گفت : هر دستگاهی که بخواهد این مسئله را پاسخگو باشد باید اختیار هم داشته باشد و مسئولیت باید با اختیاراتی همراه باشد که در حال حاضر این چندگانگی را در مدیریت پایانه مرزی داریم و یکی از مهمترین آسیب های ما همین موضوع است.

جعفری با اشاره به رشد چشمگیر تبادلات ترانزیتی و صادرات از طریق مرز زمینی و جاده ای گفت: در 10 ماهه 1400 و 1401 حجم ترانزیت عبوری ما از 93 هزار و 348 تن به 301 هزار و 453 تن رسیده و رشد24 درصدی را تجربه کرده که اتفاق خیلی بزرگی است و باید سعی ما بر تردد روان در مرزها باشد.

وی ضمن قدردانی از زحمات گمرک، به معطلی کامیون ها در پایانه مرزی اشاره کرد و گفت: زیرساخت های گمرک مانند ایکس ری باید تقویت شود تا کارهای عبور به تندی انجام شود و از طرفی ما هم اکنون نیازمند سامانه فعال و الکترونیکی هستیم تا آن راننده ای که از شهرهای دیگر قصد حرکت دارد بداند چه زمانی در پایانه حضور پیدا کرده و باید تشریفات عبور از مرز را انجام دهد.

جعفری با اشاره به این‌که سازمان راهداری در مرزهای بیله سوار و بازرگان سامانه نوبت دهی راه اندازی کرده است، خاطر نشان کرد: تا 15 الی 20 روز آینده این سامانه را در مرز آستارا راه اندازی خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه