English

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد :

ماهیت خدمت و خطرات شغلی راهداران ، ایثارگرانه و مشمول عنوان شهید خدمت هستند

با توجه به این که ماهیت کار راهداری سخت و ایثارگرانه می باشد ، پیگیر اطلاق عنوان شهید خدمت برای این ایثارگران هستیم .

ماهیت خدمت و خطرات شغلی راهداران ، ایثارگرانه و مشمول عنوان شهید خدمت هستند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای ، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان ، در دوره آموزشی آشنایی با مذاهب اسلامی و فرقه های نوظهور که ویژه اعضا و کارگزاران هیات مرکزی و هسته‌های گزینش سازمان های تابعه وزارت راه وشهرسازی در استان اردبیـل سخن می گفت ، افزود: در کنار تبدیل وضعیت ایثارگران تلاش ما بر این است تا در ۱۳ نوع قرارداد استخدامی که در راهداری از قبیل مشاوره ساعتی، کار معین، کار مشخص، نیروهای طرحی، شرکتی و … تعریف شده است به یک نوع قرارداد تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما پرداختی‌های عادلانه بین کارکنان است که انتظار می‌رود با همکاری وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور اداری و استخدامی تعیین تکلیف نیروها به سرعت انجام شود.

امانی از همراهی خوب گزینش این مجموعه برای سروسامان دادن به نیروی انسانی خبر داد و بیان کرد: نیروهای گزینش به ۴۰۰ انتصابات مدیران ادارات و ۹۰ معاونت پاسخ داده و در کوتاه‌ترین زمان شرایط به کارگیری نیروها را فراهم کرده اند. و میانگین زمان پاسخگویی به استعلام های صورت گرفته به کمتر از ۶۰ روز رسیده است

وی افزود: ما آماده واگذاری بخش زیادی از فعالیت‌ها به بخش خصوصی هستیم ولی همچنان برخی مشاغل به صورت حاکمیتی باید وجود داشته باشد تا در مواقع بحرانی بتوانیم از نیروی انسانی و تجهیزات در امدادرسانی استفاده کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ادامه داد: از طریق مجلس و دستگاه‌های مرتبط پیگیر ساماندهی نیروی انسانی و تعیین عنوان «شهید خدمت» برای راهداران ایثارگر هستیم تا زمینه این کار فراهم آید.

رویکرد هسته گزینش پیشگیرانه باشد

علی دستافر دبیر هیات عالی نظارت و عضو هیات مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی گفت: رویکرد گزینش در انتخاب و به کارگیری افراد در بدنه وزارت راه و شهرسازی باید نگاه پیشگیرانه باشد.

علی دستافر اظهار کرد: در کشور ۹۰ درصد حمل و نقل بار و مسافر در حوزه جاده‌ای اتفاق می‌افتد و ما در بروز بحران‌ها و تهدیدات امنیتی بتوانیم بهترین عملکرد را از خود نشان دهیم.

وی با اشاره به اینکه گزینش به تعبیری جدا کردن سره از ناسره است، تصریح کرد: در گزینش باید در انتخاب افراد عدالت و شایسته‌سالاری محور کارها قرار گرفته و بر مدار قانون حرکت شود.

دبیر هیئت عالی نظارت و عضو هیئت مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه عدالت حکم می‌کند تا با همه به صورت یکسان برخورد شده و در تعیین حوزه‌های کاری هیچ فردی بر دیگری ارجحیت نداشته باشد، گفت: در حوزه تخلفات اداری پرونده افراد قانون‌شکن با سرعت رسیدگی می گردد

دستافر با تاکید بر اینکه در جذب و به کارگیری نیروی انسانی نگاه پیشگیرانه باید حاکم شود، افزود: 80 درصد بودجه عمومی کشور مربوط به حقوق و دستمزد است و ما در مقابل صیانت از این منابع مالی وظیفه‌ای انسانی و اخلاقی در پیش داریم.

وی با اشاره به اینکه در هیات مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی شاهد رویکرد تحولی هستیم، خاطرنشان کرد: ‌ما نیازمند افراد تحول‌گرا در بدنه دولت هستیم تا بتوانیم کشور را به سمت موفقیت در عرصه‌های اقتصادی و خدمت به مردم پیش ببریم.

دستافر نگاه تحول‌گرا، تحصیلات مرتبط و... را مهمترین عنصر و رویکرد در گزینش افراد اعلام کرد و ادامه داد: تشکیل اتاق‌های فکر در هسته گزینش برای انتخاب افراد بسیار ضروری است و در کنار آموزش و تخصص، باید تحول‌گرایی و تشکیل این اتاق‌های فکر را در دستور کار قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در گزینش بین لایه‌های مدیرکل و کارشناس باید پستهای معاونت و رییس گروه نیز ایجاد کرد

دبیر هیات عالی نظارت و عضو هیات مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: نباید افراد معلوم‌الحال و کسانی که اندیشه تخلف اداری دارند، از فیلتر گزینش عبور دهیم چرا که خدمت صادقانه به مردم ادای دین به خون شهدا و زمینه جلب رضایت الهی است.

در ادامه شهبازی مدیرکل هیأت مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی نیز درسخنانی با توجه به گستردگی فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی و ارتباط مستقیم این وزارتخانه با مردم، نقش همکاران گزینش در انتخاب افراد اصلح برای فعالیت در این وزارتخانه را دارای اهمیت زیادی دانست

وی همچنین با توجه به اهمیت آموزش گزینش گران وزارت راه و شهرسازی در انجام ماموریت‌های خود اشاره نمود براین اساس طی یک سال گذشته با برنامه ریزی بعمل دوره های آموزشی در نطر گرفته شد که با مشارکت سازمان های تابعه وزارت راه و شهرسازی این دوره با موفقیت برگراز شده است و ادامه این دوره های آموزشی در برنامه کاری هیات مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

گفتنی است ، در دوره آموزشی آشنایی با مذاهب اسلامی و فرقه های نوظهور که ویژه اعضا و کارگزارت هیات مرکزی و هسته های گزینش های سازمان های تابعه وزارت راه وشهرسازی در استان اردبیـل با حضور داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، علی دستافر دبیر هیات عالی نظارت و عضو هیات مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی ، شهبازی مدیرکل هیأت مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی ، ایرج بیگدلی مدیرکل هسته گزینش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، فتحی مدیرکل دفتر مرکزی حراست این سازمان ، منصورفخاران مشاور ریاست و مدیر روابط عمومی این سازمان ، وثوقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل ، حضور داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه