English

نوآوری و تولید اندیشه، عامل اثرگذاری فعالیت روابط عمومی است

روابط عمومی ها پیشانی سازمان‌ها و ادارات هستند که با تقویت، همدلی و همفکری با مدیران سازمان باید زمینه نوآوری، تولید فکر و اندیشه و جذاب بخشی به کارها را رقم بزنند.

نوآوری و تولید اندیشه، عامل اثرگذاری فعالیت روابط عمومی است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در این دوره که به میزبانی روابط عموی ستاد مرکزی و با حضور مدیران روابط عمومی استان های سراسر کشور برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ناصری مشاور امور فرهنگی‌ و‌ رئیس ستاد اقامه نماز سازمان ضمن تسلیت سالگرد شهادت شهید سلیمانی، اخلاص، تعهد، وفاداری، ابتکارعمل و صداقت را از ویژگی‌های شهید و عامل محبوبیت سردار دل‌ها در جوامع بین‌المللی خواند و افزود:

ایده‌ها و خلاقیت‌های شهید سلیمانی در جبهه مقاومت نقشه‌های دشمنان را نقش برآب کرده و توطئه داعش را برچید لذا فعالان روابط عمومی نیز با تأسی از سردار سلیمانی صداقت در رفتار و گفتار را سرلوحه کار قرار داده و ایده‌ها و افکار تازه را در همه حوزه‌ها و برنامه‌های کاری خود بگنجانند.

وی افزود: روابط عمومی‌ها پیشانی سازمان‌ها و ادارات هستند که می توانند با تقویت، همدلی و همفکری با مدیران سازمانی، نوآوری، تولید فکر و اندیشه و جذابیت‌بخشی به کارها را رقم بزنند.

ناصری در ادامه بیان داشت: حوزه فرهنگی بخشی تنیده شده با فعالیت کاری روابط عمومی‌ ادارات و سازمان‌ها است که می‌توان در بستر این اشتراک، برنامه‌های فرهنگی را برای خانواده‌های کارکنان سازمان‌ها و تغذیه فکری آن‌ها اجرا کرد.

 

کیفیت بخشی محصول حرفه‌ای گری و روز آمدی است

مهران قربانی مشاور ریاست سازمان در امور مطالعات راهبردی و راهبر روابط عمومی نیز تسلط بر انجام وظایف محوله، ارتقاء دانش و معلومات حرفه‌ای و تلاش برای رفع کمبودها و عبور از کاستی ها را لازمه کیفیت بخشی به کارها عنوان کرد.

قربانی اظهار داشت: افراد حرفه‌ای متناسب با وظایفی که بر عهده‌ دارند، تلاش هدفمند و هوشمندانه‌ای را در جهت ارتقاء و هر چه بهتر شدن عملکردشان به کار می‌بندند، به این معنا که فکر، تصمیم و اقدامشان هوشمندانه و در مسیر اهداف ترسیم شده است.

وی افزود: فعالان حوزه‌های مدیریتی به ویژه نیروهای مشغول به کار در روابط عمومی سازمان‌ها و ادارات باید توانایی و مهارت اتخاذ تصمیم‌گیری‌های لحظه‌ای و هوشمندانه را در خود تقویت کنند.

قربانی گفت: با توجه به گستره وسیع و اهمیت وظایف و کارها در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، روابط عمومی باید با تکیه بر اصول وقت‌شناسی و اولویت‌بندی و سازماندهی در کارها، کیفیت حوزه کاری خود را افزایش داده و روزآمد کنند.

وی همچنین افزود: محتواسازی از جمله شاخصه‌های فعالیت در بخش روابط عمومی سازمان‌ها و ادارات محسوب می‌شود که باید نسبت به آن توجه و اهتمام ویژه‌ای داشت.

قربانی بیان داشت: نیروی فعال در بخش روابط عمومی سازمان باید با شناخت و اشراف بر مشکلات و ظرفیت‌ها، فعالیت‌ها را در جهت هر چه حرفه‌ای تر شدن سازمان‌دهی و مدیریت کنند.

جلب رضایتمندی مردم و مردم‌مداری باید سرلوحه اقدامات سازمان راهداری قرار گرفته و اجرای فعالیت‌ها با محوریت تحقق این مهم انجام شود.

 

روابط عمومی بهترین جایگاهی است که می‌تواند منشاء اثر و نیروی محرکه سازمان باشد

ایرج بیگدلی مدیر کل هسته گزینش سازمان نیز در جمع مدیران و کارشناسان روابط عمومی ادارات کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای سراسر کشور، ضمن قدردانی از تلاش مجموعه روابط عمومی در اقصی نقاط کشور، فعالیت‌های روابط عمومی را موتور محرک و عامل ایجاد انس، مودت و چابکی در سازمان برشمرد.

وی افزود: روابط عمومی‌ با شفافیت و صداقت می تواند در خصوص انتقال اخبار و خدمات و فعالیت های سازمان و تعامل و پاسخگویی به مخاطبان اثرگذار باشد.

وی با اشاره به همراهی روابط عمومی در پیشبرد فعالیت‌های مجموعه سازمان، ابراز امیدواری کرد با همراهی و تعامل تمامی حوزه‌های سازمان، آثار مثبت فعالیت‌ها و خدمات روابط عمومی را همه مردم و مجموعه سازمان درک کنند.

 

تخصص و ایده‌پردازی لازمه پویایی و اثربخشی حوزه روابط عمومی‌ است

منصور فخاران مشاور ریاست و مدیر کل روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز در این مراسم تخصص را لازمه و پیش‌شرط کار نیروهای روابط عمومی برشمرد و افزود: نیروهای فعال در بخش روابط عمومی باید با برخورداری از ظرفیت ایده‌پردازی و انجام اقدامات نوآورانه، از توان و تخصص کافی برای مدیریت این بخش برخوردار باشند.

وی افزود: همه اقدامات و وظایف تعریف شده برای نیروهای روابط عمومی ادارات، کارشناسانه و مبتنی بر استاندارهای کاری این بخش است.

فخاران بیان داشت: افزایش تعامل روابط عمومی با صدا و سیما و رسانه‌های ارتباطی به منظور سرعت‌ بخشیدن به اطلاع‌رسانی درباره شرایط جوی و مسدود یا بازگشایی شدن محورهای مواصلاتی به نحوی که منبعی قوی برای انتقال اخبار در حوزه‌های مرتبط با راه‌ها و سازمان راهداری تعریف شود، ضروری است.

وی گفت: سال گذشته برای نخستین بار در بخش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شاخص روابط عمومی به رتبه‌بندی و ارزیابی عملکرد استان‌ها افزوده شد، همچنین با سنجش کیفیت خدمات‌رسانی و اجرای سیاست‌های سازمان راهداری در این بخش، روابط عمومی‌های برتر کشوری معرفی شدند.

فخاران همچنین با اشاره به برگزاری نخستین رویداد نوآورانه و فناوری در حمل و نقل جاده‌ای، علاوه بر جذابیت بصری، غرفه سازمان راهداری را در سطح بالایی در بُعد محتوایی توصیف کرد.

وی افزود: تلاش‌های مسئولان مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری موجب شد تا در این رویداد خلاقانه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به عنوان سازمانی فناورانه معرفی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه