English

پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام تضمین سلامت آحاد جامعه

مدیر کل و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در سفر یک روزه به آشتیان با فرماندار و امام جمعه دیدار و از کشتارگاه دام این شهرستان بازدید کردند.

پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام تضمین سلامت آحاد جامعه
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، محمد فتاحی در ابتدای سفر به شهرستان آشتیان به همراه حجت الاسلام و المسلمین بادران مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دام پزشکی در محل کشتارگاه دام این شهرستان حضور یافت و از نزدیک روند کشتار و استحصال گوشت را مورد بررسی قرار داد.

وی پس از این بازدید به دیدار همکاران اداره دامپزشکی شهرستان آشتیان رفت و به شنیدن مشکلات و مسائل موجود در این اداره پرداخت.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در ادامه همراه دکتر رحمتی رییس اداره دامپزشکی آشتیان به دیدار فرماندار و امام جمعه آشتیان رفت.

در جریان این دیدار دکتر فتاحی با اشاره به مشکلات موجود در دامپزشکی در بحث تامین نیرو و اعتبارات مالی گفت: همکاران ما در این اداره با وجود کمبود هایی در امکانات و نیروی انسانی متخصص با انجام اقدامات نظارتی و بخصوص کنترلی در خصوص بیماری های دامی و مشترک بین انسان و دام همواره از عملکرد مناسبی برخوردار هستند که در صورت رفع مشکلات و مساعدت های بیشتر دستگاه های این شهرستان شاهد انجام وظایف محوله و در نهایت تضمین سلامت آحاد جامعه خواهیم بود.

فتاحی در ادامه به مسئله برخورد با کشتار غیر مجاز اشاره کرد و افزود: اگه به صورت جدی با مسئله کشتار غیر مجاز برخورد شود از شیوع بیماری های مشترکی نظیر تب کریمه کنگو یا cchf به طور قابل توجهی جلوگیری خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین طاوسی امام جمعه این شهرستان نیز در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از زحمات همکاران دامپزشکی، در خصوص برگزاری میز خدمت و سخنرانی در نماز جمعه این شهرستان اعلام آمادگی کرد.

وروانی فراهانی فرماندار آشتیان هم در این دیدار ضمن تشکر از زحمات دامپزشکی شهرستان و استان گفت: مصمم و پیگیر هستیم نواقصی که در سطح شهرستان در بخش تامین بهداشت عمومی و بخصوص گوشت مصرفی سالم در این شهرستان وجود دارد به طور جد رفع گردد.

وی گفت: از جمله اقداماتی که در این بخش باید انجام شود متمرکز سازی خدمات دامپزشکی و همکاری شهرداری در ساماندهی کشتارگاه دام آشتیان هست که پیگیر این مسئله هستیم.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی پس از این دیدار به بازدید از اکیپ ادروی جهاد دامپزشکی آشتیان رفت و در پایان از یک واحد پرورش شترمرغ بازدید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه