English

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مهندسی آب و فاضلاب کشور خبرداد؛

اجرای طرح جهاد آب‌رسانی برای پنج هزار و ۲۰۰ روستای کشور

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مهندسی آب و فاضلاب کشور از اجرای طرح جهاد آب‌رسانی برای پنج هزار و ۲۰۰ روستای کشور خبرداد.

اجرای طرح جهاد آب‌رسانی برای پنج هزار و ۲۰۰ روستای کشور
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، هاشم امینی روز چهارشنبه در آیین افتتاح طرح آبرسانی مجتمع شهید سلیمانی شازند، افزود: آبرسانی پایدار برای ۱۰هزار روستا در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.

وی بیان کرد: صنعت آب و فاضلاب، وظیفه تامین آب شرب را برعهده دارد و در دولت سیزدهم، رییس جمهور بر کار شبانه‌روزی و توجه به زیرساخت‌ها تاکید دارند تا آسایش مردم بیشتر تامین شود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: صنعت آبفا در بخش آب و فاضلاب ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه خانه برای ۹ میلیون نفر جمعیت کشور را تعریف کرده تا شاخص برخورداری از آبفا به ۵۷ درصد برسد و یکی از این طرح‌ها تصفیه‌خانه شازند و آستانه در استان مرکزی است که امروز اولین انشعاب فاضلاب این طرح نصب و مردم از نعمت آن بهرمند شدند.

امینی افزود: کار ارزشمند دیگر در راستای حفاظت منابع آب، استفاده پساب برای صنایع است که در دنیا نیز مورد اقبال قرار دارد.

وی بیان کرد: یکی دیگر از طرح‌هایی که مورد توجه دولت سیزدهم قرار دارد، آب‌رسانی به پنج و هفت دهم میلیون نفر جمعیت کشور است.

امینی افزود: ۲۵ پروژه در دولت سیزدهم برای آبرسانی به مناطق مختلف برنامه‌ریزی شده که تاکنون ۱۵ طرح به بهره‌برداری رسیده و یکی از آنها، مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی شازند و آستانه است که ۱۰ روستا از مزایای آن بهرمند می‌شوند و منجر به افزایش کیفیت آب در این مناطق می‌شود.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی شده در سال جاری آبرسانی به ۱۰ هزار روستای دیگر با کمک قرارگاه امام حسن و جهاد آبرسانی انجام شود و این پروژه از طرح‌های اثرگذار بعد از انقلاب است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: مردم شازند و آستانه خرید انشعاب فاضلاب را در برنامه خود قرار دهند تا آلودگی را از محل زندگی خود جمع کنند و آبفا استان مرکزی هم در فروش حق انشعاب فاضلاب به مردم این مناطق مساعدت‌های ویژه به شکل نقد و اقساط به کار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه