English

کمترین میزان تخلفات اداری در استان مرکزی

قایم مقام بازرسی کل کشور گفت: کمترین میزان تخلفات اداری در استان مرکزی است.

کمترین میزان تخلفات اداری در استان مرکزی
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، «احمد رحمانیان» روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس کل بازرسی استان مرکزی در اراک، افزود: فساد یک امر پیچیده سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است که در همه ساختارهای اداری و حکومت ها وجود دارد ولی نوع برخورد و مواجهه با حکومت ها با این فساد متفاوت است. نظام جمهوری اسلامی ترکیبی از اقدامات سلبی و ایجابی با محوریت پیشگیری را در این خصوص همواره مدنظر داشته است.

رحمانیان اضافه کرد: فساد در حوزه های مختلف تاثیرات سوء دارد و باعث می شود مشروعیت و مطلوبیت یک نظام زیرسوال برود، سرمایه های اجتماعی را در معرض خطر قرار می دهد و منافع عمومی کشور را متزلزل می کند.

وی با بیان اینکه فساد تنها ناظر به بخش دولتی نبوده و ناظر به بخش خصوصی نیز هست، خاطرنشان کرد: همه مدیران در هر جایگاهی باید توجه جدی به مقابله با فساد داشته باشند و برنامه های پیشگیرانه بلند مدت و کوتاه مدت برای مقابله با فساد در نظر بگیرند. این تکلیف قانونی همه مدیران است.

قایم مقام بازرسی کل کشور بیان کرد: در حوزه مدیریت کارآمد باید توجه داشت علاوه بر تخصص و تعهد، یک مدیر کارآمد باید بصیرت داشته باشد، یک مدیر بصیر می داند درخصوص آینده مجموعه کاری اش باید قدرت پیش بینی داشته باشد.

رحمانیان خاطرنشان کرد: یکی از آفت هایی که امروز برخی دستگاه ها با آن مواجه هستند روزمرگی است، روز مرگی در نظام جمهوری اسلامی ممنوع است و باید تحول ایجاد شود، بنابراین مدیران و دستگاه ها باید در کار خود برنامه داشته باشند.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی‌های مختلف نسبت به پیشگیری و مقابله با فساد تاکید داشته‌اند و اگر این فرمایشات معظم له، عملیاتی می‌شد شاید امروز ما شاهد مفاسدی که امروز هست، نبودیم.

رحمانیان بیان کرد: استان مرکزی کمترین میزان جرائم و تخلفات اداری را در سطح کشور به خود اختصاص داده که افتخاری بزرگ برای این خطه محسوب می‌شود.

قایم مقام بازرسی کل کشور اظهار کرد: برخورد با فساد نیاز به اقدام همگانی و بین بخشی بین همه دستگاه‌ها و قوای سه گانه دارد و پیشگیری فقط وظیفه دستگاه نظارتی نیست.

رحمانیان گفت: توانمندی و شایسته سالاری در انتصاب‌ها و روحیه فساد ستیزی از شاخص‌هایی است که دولت سیزدهم مطرح کرد و موفقیت‌های چشمگیری نیز در این بخش داشته داست.

وی درباره مدیریت کارآمد نیز بیان کرد: مدیریت در این نوع علاوه بر تخصص و تعهد باید دارای بصیرت باشد و با قدرت تجزیه و تحلیل مسائل از وقوع فساد یا هر اتفاقی که به دستگاه خو ودر نتیجه نظام اسلامی ضربه وارد می‌کند جلوگیری کند.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور گفت: یک مدیر کارآمد باید خلاقیت و نوآوری داشته باشد. یکی از آفت‌هایی که برخی مدیران به آن مبتلا هستند، روز مرگی است باید فعالیت‌ها مستمر پایش شود تا از فساد جلوگیری شود و روزمرگی به طور مطلق ممنوع است.

رحمانیان افزود: مدیر کارآمد باید اهل فکر باشد و تهدیدات را خوب بشناسد و به فرصت تبدیل کند و به سمت حکمرانی مطلوب برود.

وی گفت: پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار قرار گرفته است و هشدار به معنای تذکر نیست اگر مدیری به هشدار سازمان بازرسی توجه نکند و در اثر کم‌توجهی مرتکب خطایی شود از نگاه بازرسی کشور مورد بخشش نیست.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: در حوزه تولید و شعار سال وظیفه خود می‌دانیم در کنار صنعتگران و واحدهای تولیدی قرار بگیریم که در این راستا بیش از ۱۱۰ واحد تولیدی غیرفعال در ۶ ماهه نخست سال فعال شده و از تعطیلی نزدیک به ۲۰۰ واحد در آستانه تعطیلی جلوگیری شد.

رحمانیان بیان کرد: مقام معظم رهبری بر جهادتبیین تاکید کرده اند اما به آن کمتر توجه شده است، استکبار جهانی در داخل کشور با امپراطوری رسانه ای که دارد هجمه ای علیه ما براه انداخته است، بنابراین در راستای جهادتبیین، این بهانه خوبی است تا دستاوردهای قبل و بعد از انقلاب را برای نسل جوان تشریح کرد.

وی تصریح کرد: قبل از انقلاب در حوزه سیاسی به قدرت های بزرگ کاملا وابسته بودیم اما امروز افتخاری بالاتر از این نیست که در دنیا و منطقه مستقل هستیم و از هیچکس تبعیت نداریم و این جایگاه به برکت انقلاب حاصل شده است.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: توفیقاتی که در جمهوری اسلامی حاصل شده تنها به برکت و محوریت ولایت فقیه، وحدت و همدلی مردم و انسجام مردم حول محور اسلام و استقامت در برابر فشارها ایجاد شده است.

در این آیین از تلاش‌های« مهدی تقوی» قدردانی شد و «محمدحسین افضلی »به عنوان بازرس کل استان مرکزی معرفی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه