English

۶ نفر بر اثر استنشاق گاز مونواکسید کربن در اراک‌ مسموم شدند

رئیس اورژانس‌ پیش بیمارستانی استان مرکزی گفت: اعضای یک خانواده ۶ نفره در یکی از محله‌های شهر اراک با گاز مونواکسید کربن دچار مسمومیت شدند.

۶ نفر بر اثر استنشاق گاز مونواکسید کربن در اراک‌ مسموم شدند
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، بهروز ایران نژاد، افزود: یکی از عوامل مهم ایجاد مسمومیت با مونواکسیدکربن، احتراق ناقص وسایل گرمایشی همچون بخاری و یا نقص در مسیر خروجی گاز ناشی از احتراق وسائل گازسوز است.

وی بیان کرد: فقدان تهویه کافی در فضای محل نصب این وسائل، وجود موانع در مسیر لوله خروجی دود و گاز ناشی از احتراق وسایل گرمایشی و یا استفاده از دودکش‌های غیراستاندارد، یا لوله های آکاردئونی با طول غیراستاندارد و به ویژه استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد، عوامل اصلی ایجاد مسمومیت با گاز منوکسید کربن هستند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی استان مرکزی گفت: پخش گاز مونواکسیدکربن به میزان کم در محیط، باعث ایجاد خواب‌آلودگی، خستگی، سردرد، سرگیجه، تاری دید، ضعف و بی‌حالی، تهوع و گاهی استفراغ و در غلظت‌های زیاد این گاز در محیط تنفسی، خفگی و مرگ را در پی دارد.

ایران نژاد افزود: مهمترین اقدام در هنگام مواجهه با فرد دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن باز کردن در و پنجره ها، خروج افراد از محل حادثه، استفاده از کپسول اکسیژن جهت افراد (در صورت وجود)، خاموش کردن وسایل گرمایشی و خوراک پزی و تماس فوری با اورژانس ۱۱۵ است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه