English

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه:

امسال ۴۶۰۰ مورد مسمومیت به بیمارستان امام خمینی مراجعه کرده‌اند/ مسمومیت‌های عمدی در رأس مراجعه‌کنندگان

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه بابیان اینکه روزانه 25 نفر براثر مسمومیت به این مرکز مراجعه می‌کنند، از مراجعه 4600 بیمار مسمومیت در نیمه نخست سال جاری به این مرکز خبر داد و گفت: از این تعداد یک درصد جان خود را ازدست‌داده‌اند.

امسال 4600 مورد مسمومیت به بیمارستان امام خمینی مراجعه کرده‌اند/ مسمومیت‌های عمدی در رأس مراجعه‌کنندگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، دکتر بهنام رضا مخصوصی در هفته‌ی پیشگیری از مسمومیت‌ها اظهار داشت: بروز مسمومیت‌های عمدی به‌صورت خودکشی بخصوص در بیمارانی که از افسردگی و مشکلات خلقی رنج می‌برند از معضلاتی است که مراجعین به این مرکز با آن‌ها دست به گریبان‌اند.

وی اظهار داشت: مسمومیت‌های غذایی ناخواسته و تماس با سموم شیمیایی خانگی و کشاورزی و مصرف الکل‌های غیرمجاز و سمی نیز علت بستری دسته بزرگی از مراجعین است که در این مرکز متناسب با نوع مسمومیت، انواع درمان‌ها و پادزهر موردنیاز به بیماران تجویز می‌شود.

دکتر مخصوصی با اشاره به فرارسیدن فصل سرما و احتمال مسمومیت با گاز مونوکسید کربن افزود: گازگرفتگی مسمومیتی است که به خاطر تنفس گاز خطرناک کربن مونوکسید به‌وسیلهٔ انواع وسایل گازسوز ازجمله بخاری، آبگرمکن، پیک‌نیک و حتی زغال ایجاد می‌شود که در زمستان به دلیل مسدود شدن دودکش یا تهویهٔ گاز در ساختمان منتشرشده و به دلیل عدم امکان خروج آن درنهایت منجر به مرگ افراد می‌شود.

دکتر مخصوصی عنوان کرد: بیمارستان امام خمینی (ره) با بیش از 39 سال سابقه در حال حاضر مرکز ارجاع کلیه بیماران مسمومیت استان کرمانشاه است که با داشتن بخش مسمومیت و اورژانس، 24 ساعته آماده پاسخگویی به مشکلات ناشی از بروز مسمومیت‌های عمدی و غیرعمدی اعم از مسمومیت‌های دارویی، غذایی، سموم و انواع گزش‌ها و گازگرفتگی و مسمومیت با مواد سوزاننده است.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه گفت: این مرکز دارای بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) و پزشکان، پرستاران و نیروهای مجربی است که با توجه به سال‌ها تجربه در ارائه خدمت به بیماران مسمومیت در این مرکز، در کاهش مرگ‌ومیر هزاران بیمار نقش بسزایی دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی