English

رییس پژوهشگاه قوه قضاییه مطرح کرد:

افزایش نیاز جامعه به قوه قضاییه

رییس پژوهشگاه قوه قضاییه‌از افزایش نیاز جامعه به قوه قضاییه خبر داد.

افزایش نیاز جامعه به قوه قضاییه

، حجت‌الاسلام «مهدی هادی» روز پنجشنبه در اجلاسیه استانی، اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب در اراک، افزود: ۱۴ عنوان و محور برای این همایش انتخاب شده و در هر استان، یک محور برای همایش تعریف شده است.

رییس پژوهشگاه قوه قضاییه گفت: مقالات ارسال شده به این همایش در مجله قوه قضاییه و نیز مجلات معتبر چاپ می‌شود.

حجت‌الاسلام هادی با بیان اینکه، این همایش ۱۷ بهمن‌ماه امسال برگزار می‌شود، افزود: همچنین ۶۰ مقاله با عنوان خاص به دبیرخانه همایش ارسال شده که در نهایت سه تا ۱۰ مقاله به عنوان منتخب برگزیده می‌شود.

رییس کل دادگستری استان مرکزی هم در این اجلاسیه گفت: با پیچیده شدن روابط بین اشخاص، میزان نیاز جامعه به قوه و حل مشکلات حقوقی نه تنها کاهش بلکه در حال افزایش است.

حجت‌الاسلام «سعید جزایی » افزود: بنابراین بایستی متناسب با حجم از تقاضا برای پاسخگویی رضایت بخش، با برنامه مدون اقدام کرد و بر همین اساس از کلام رهبر در این مهم استفاده شده و با استفاده از اندیشه راهبردی برای حل مشکلات اقدام کرد.

وی خاطرنشان کرد: مبنای اندیشه رهبر معظم انقلاب تصحیح فرد و نظام قضایی است بنابراین لازم است، قضات عادل در مسند قضا تکیه و برای طاهر بودن قوه قضاییه، دستگاه نظارتی کنترل داشته باشد.

وی بیان کرد: در جامعه اسلامی قوه قضاییه وظیفه خطیر حدود الهی و استقرار عدالت را برعهده دارد و از جمله شئون آن مبارزه با فساد و ایجاد امنیت روانی در فضای حقیقی و بستر فضای مجازی به شمار می‌آید.

رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: در مورد حقوق شهروندی نیز برخورد مراجعان مهمترین امور است و در دیدگاه مقام معظم رهبری تصویر سازی و اعتماد سازی از قوه مورد توجه است.

حجت‌الاسلام جزایی افزود: وجود نیروی انسانی متخصص و متعهد، عامل پیشران اهداف متعالی است و با تربیت انسانهای صالح به خصوص برای منصب‌های مدیریتی و نیز سرمایه‌گذاری بر استعدادهای درخشان و استفاده از ظرفیت حوزه و دانشگاه یکی از راههای رسیدن به اهداف عالی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه