English

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک:

۱۴۵ هزار سالمند تحت پوشش دانشگاه علوم پزشک اراک

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۱۴۵ هزار سالمند تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اراک قرار دارند.

۱۴۵ هزار سالمند تحت پوشش دانشگاه علوم پزشک اراک

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، دکتر اردلان زیلابی با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی و هفته تکریم سالمندان، افزود: ۱۴۵ نفر سالمند در دانشگاه علوم پزشکی اراک از طریق سامانه سیب  شناسایی شده‌اند که معادل ۱۳ درصد است و از مراکز جامع سلامت استان خدمات دریافت می‌کنند. 

وی شعار هفته تکریم سالمندان را «تحقق وعده‌های اعلان جهانی حقوق سالمندان» عنوان و بیان کرد: خدماتی که برای سالمندان در مراکز بهداشتی شامل خانه های بهداشت، مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و پایگاه های انجام می شود؛ شامل ارزیابی فشارخون، دیابت، خطرسنجی، سقوط و عدم تعادل، تغذیه و کلاس های آموزشی شیوه زندگی سالم در دوران سالمندی است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن اشاره به اینکه براساس سرشماری سال ۹۵ استان مرکزی دومین استان سالمند است؛ ادامه داد: شناسایی سالمندان از نظر خطر پذیری که شامل پرخطر و بسیار پرخطر است و این سالمندان پس از تشخیص براساس نیازهای سالمندی به دستگاههای حمایتی معرفی می شوند. 

زیلابی اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌هایی در راستای هفته ملی سالمند و فعالیت‌های مختلف آموزشی و اطلاع رسانی انجام شده است که امید می‌رود با انجام این اقدامات، بتوان در جهت افزایش آگاهی این قشر گرانقدر و حفظ سلامت آن‌ها گام‌های موثری برداشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه