English

به میزبانی دانشگاه صنعتی اراک :

ششمین المپیاد ورزشی های همگانی دانشجویان دختر سراسر کشور در اراک برگزار می شود

رئیس دانشگاه صنعتی اراک گفت: ششمین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر سراسر کشور تیرماه امسال به میزبانی دانشگاه صنعتی این شهر برگزار می شود.

ششمین المپیاد ورزشی های همگانی دانشجویان دختر سراسر کشور در اراک برگزار می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج مرکزی، مجتبی گودرزی در مراسم رونمایی از لوگوی ششمین المپیاد ورزش های همگانی دانشجویان دختر سراسرکشور در دانشگاه صنعتی اراک درجمع خبرنگاران افزود: برگزاری ششمین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر کشور به میزبانی اراک، سال گذشته توسط دانشگاه صنعتی و دانشگاه اراک به صورت مشترک به سازمان امور دانشجویی ارائه شد و پس از بازدیدهای انجام شده با برگزاری این المپیاد در دانشگاه صنعتی اراک موافقت شد.

عکس4..

وی ادامه داد: یک هزار و ۵۰۰ دانشجوی دختر از سراسر کشور برای شرکت در این دوره از مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند و تمام ظرفیت‌های دانشگاه صنعتی اراک برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مسابقات بکار گرفته می‌شود.

رئیس دانشگاه صنعتی اراک خاطرنشان کرد: المپیادهای ورزشی با ورزش‌های قهرمانی تفاوت دارد و استقبال در این سری از مسابقات به مراتب بیشتر از تورنمنت‌های قهرمانی است.

گودرزی گفت: ششمین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر سراسر کشور از بیست و یکم تا بیست و پنجم تیر ماه به مدت پنج روز در شهرستان اراک برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: انتقال آداب، رسوم و فرهنگ این منطقه به سراسر کشور از اهداف برگزاری ششمین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر سراسر کشور در شهرستان اراک بوده و پیوست فرهنگی نیز برای این مسابقات تهیه شده و در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه صنعتی اراک یادآور شد: برنامه میزبانی این دوره از مسابقات در دانشگاه صنعتی این شهرستان از تابستان سال گذشته آغاز و کمیته‌های برگزاری آن نیز مشخص شده است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز در این نشست گفت: اکنون با چالش‌هایی از جمله آلودگی هوا در این استان مواجه هستیم که برخی از این چالش‌ها به ابر چالش تبدیل شده و نیاز است برای این مشکلات چاره اندیشی شود.

مسعود پیرایش افزود: زندگی ماشینی و فضای مجازی از دیگر مشکلاتی است که مردم را از فضای ورزش به دور نگاه داشته و نیاز است با اقدامات فرهنگی و ورزشی از جمله برگزاری المپیادهای ورزشی زمینه ترویج ورزش در بین مردم فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حرکت استان مرکزی به سمت پیری جمعیت، اگر اکنون فکری برای ترویج ورزش در بین جامعه انجام نشود باید به فکر ایجاد آسایشگاه در استان باشیم.

سرپرست اداره ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: دانشگاه‌ها نقش مهمی در زمینه هویت دارند و برای افزایش رضایتمندی در زمینه هویت نیز باید اقدامات اساسی در دانشگاه‌ها و جامعه انجام شود.

معاون امور دانشجویی دانشگاه صنعتی اراک نیز در این نشست گفت: ششمین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر سراسر کشور در هفت رشته از جمله دارت، هفت سنگ، آمادگی جسمانی، طناب زنی و دوچرخه سواری، برگزار می‌شود.

سعید مجدی فر افزود: با توجه به امکان حضور ورزشکاران غیر حرفه‌ای در المپیاد ورزشی، حضور اقشار مختلف در این دوره از مسابقات افزایش شور و نشاط در جامعه را نیز به همراه دارد.

معاون امور دانشجویی دانشگاه صنعتی اراک خاطرنشان کرد: ۷۵۰ نفر از دانشگاه‌های سراسر کشور برای حضور در این دوره از مسابقات اعلام آمادگی کردند و پیش بینی می‌شود تعداد این افراد تا یک هزار و ۳۰۰ نفر نیز افزایش یابد.

مجدی فر ادامه داد: ۲۴ کمیته در حوزه‌های مختلف وظیفه برگزاری این دوره از مسابقات را در دانشگاه صنعتی اراک برعهده دارند.

وی سالن ورزشی را از جمله مهمترین زیرساخت‌های مهم برای برگزاری این دوره از مسابقات در دانشگاه صنعتی اراک دانست و گفت: عملیات اجرایی ساخت سالن ورزشی برای برگزاری این دوره از مسابقات در این شهرستان آغاز و پیش بینی می‌شود بهره برداری از آن پانزدهم تیرماه آغاز شود.

معاون امور دانشجویی دانشگاه صنعتی اراک خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی پایتخت صنعتی کشور به شمار می‌رود نیاز است شرکت‌های صنعتی استان حمایت‌های لازم را از این دوره از مسابقات داشته باشند.

مجدی فر افزود: با هماهنگی‌های انجام شده با صنایع استان مرکزی، یک تور بازدید از واحدهای صنعتی نیز برای شرکت کنندگان از این دوره از مسابقات تدارک شده است.

 

عکس2.

در این نشست از لوگو ، سایت و پوستر ششمین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر سراسر کشور در اراک رونمایی شد.

عکس3..

دانشگاه صنعتی اراک به عنوان یکی از شعبه‌های دانشگاه علم و صنعت ایران در سال ۱۳۶۷ در اراک ایجاد شد که اینک مستقل شده است و ۱۴۰۰ دانشجو در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در ۱۹ رشته و پنج گرایش مکانیک، برق، عمران، معدن و علوم پایه در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه