English

یک نماینده مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج:

تعرفه گذاری پلکانی گاز می تواند جلوی اعطای یارانه انرژی به اقشار مرفه را بگیرد

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره اهمیت اجرای تعرفه گذاری پلکانی گاز خانگی پرداخت و گفت: این طرح اگر به خوبی اجرا شود می تواند جلوی اعطای یارانه پنهان انرژی به اقشار مرفه را بگیرد.

تعرفه گذاری پلکانی گاز می تواند جلوی اعطای  یارانه انرژی به اقشار مرفه را بگیرد

ابراهیم نجفی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری موج، درباره اهمیت اجرای طرح تعرفه گذاری پلکانی گاز خانگی گفت: مصرف گاز در کشور ما فوق العاده بالا رفته است که این مصرف بالا منجر به ناترازی انرژی مخصوصا در زمستان ها شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در همین راستا از سال گذشته برای کنترل مصرف گاز طرح تعرفه گذاری پلکانی گاز خانگی آغاز شد توضیح داد: دلیل شروع این طرح این بود که بخشی از مردم که عمدتا هم جز اقشار مرفه جامعه هستند مصارف لاکچری از گاز دارند. به عنوان مثال برخی از مردم برای گرم کردن استخر خود و سونا یا جکوزی از گاز یارانه ای استفاده می کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه توضیح داد: اجرای تعرفه گذاری پلکانی گاز خانگی را هم در برنامه هفتم توسعه داشتیم و هم در قانون بودجه این موضوع گنجانده شده است زیرا از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در ادامه بیان کرد: در این طرح برای دستگاه های حمایتی تا سقفی از مصرف گاز را رایگان کردند و هر چه بالاتر از آن برود مابه التفاوت آن را باید پرداخت کنند.

این نماینده مجلس توضیح داد: در طرح تعرفه گذاری پلکانی، افرادی که بالاتر از سقف مصرف مصرف می کنند هزینه بیشتری گرفته می شود. این امر اقدامی موثر برای کنترل مصرف گاز است و همچنین اگر خانواری نخواهد مصرف خود را رعایت کند هزینه مصرف خود را بر اساس این طرح خواهند پرداخت.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: عمده ناترازی ما در حوزه گاز و برق و بنزین به دلیل مصرف غیربهینه انرژی در کشور است و این امر هم بیشتر به دلیل قیمت پایین آن است.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: اگر تعرفه گذاری پلگانی گاز به خوبی اجرایی شود می تواند تاثیرات مثبتی در کاهش مصرف، کاهش اعطای یارانه پنهان انرژی و اخذ وجه از پر مصرفان انرژی داشته باشد.

نجفی در ادامه بیان کرد: علاوه بر این تعرفه گذاری پلکانی می تواند تاثیرات مثبتی  در کاهش ناترازی انرژی داشته باشد. این امر می تواند جلوی اعطای یارانه پنهان به اقشار مرفه را بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه