English

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری موج؛

بانک مرکزی باید بلافاصله بعد از دولت آیین نامه اعطای وام مسکن روستایی را ابلاغ می کرد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به بیان انتقاداتی درباره ابلاغ نشدن آیین نامه اعطای وام مسکن روستایی از سوی بانک مرکزی پرداخت و گفت: بانک مرکزی باید بلافاصله بعد از دولت آیین نامه اعطای وام مسکن روستایی را ابلاغ کرد.

بانک مرکزی باید بلافاصله بعد از دولت آیین نامه اعطای وام مسکن روستایی را ابلاغ می کرد

محرم زاده یخفروزان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری موج، درباره دلیل تاخیر در ابلاغ آیین نامه اعطای وام مسکن روستایی از سوی بانک مرکزی گفت: اعطای وام مسکن مخصوصا در حوزه مسکن روستایی مصوبه مجلس شورای اسلامی بوده است.

وی در ادامه بیان کرد: بانک مرکزی باید آیین نامه اعطای وام ۳۵۰ میلیونی مسکن روستایی را بعد از ابلاغ دولت ابلاغ می کرد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: بانک باید برای ۲۰۰ واحد مسکونی وام ساخت مسکن اعطا می کردند ولی متاسفانه این موضوع عملیاتی نشد. با وجود اینکه این آیین نامه از سوی دولت ابلاغ شد ولی دلیل این تاخیر بانک مرکزی در ابلاغ این آیین نامه  مشخص نیست.

وی افزود: این نوع تسهیلات تکلیفی است و باید پرداخت شود. وقتی مسکن روستایی در روستاها ساخته شود مردم در روستاها ماندگار می شوند و به شهرها مهاجرت نمی کنند.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: از سوی دیگر وقتی این ساخت و ساز در روستاها رونق بگیرد مهاجرت معکوس به روستاها رونق می گیرد.

محرم زاده یخفروزان گفت: مجلس و کمیسیون اقتصادی به این عدم ابلاغ ورود می کند تا بانک مرکزی تغییراتی در رویه خود ایجاد کند زیرا فصل ساخت و ساز در روستاها رو به اتمام است و اگر زودتر این تسهیلات به آنها نرسد امسال هم نمی توانند خانه سازی کنند‌.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: بنیاد مسکن در این حوزه عملکرد مناسبی داشته اما بانک ها همکاری برای اعطای وام ندارند. بانک ها باید مجاب شوند که به این وظیفه خود عمل کنند.

محرم زاده یخفروزان گفت: وقتی وام ساخت و ساز مسکن در روستاها پرداخت نشود جوانان انگیزه ای برای ازدواج و ماندگاری در روستاها نخواهند داشت و ترقیب به مهاجرت به شهرها می شوند.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: وقتی جوانان از روستاها مهاجرت کنند تولید در آنجا متوقف خواهد شد و به مرور برای تامین نیازهای ضروری و معمولی کشاورزی هم مجبور به واردات می شویم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه