English

عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج:

با احداث پتروشیمی هایی می توانیم یک بشکه نفت خام را تبدیل به چند محصول کنیم

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با احداث پتروشیمی ها می توانیم یک بشکه نفت خام را تبدیل به چند محصول کنیم قیمت این محصولات چند برابر یک بشکه نفت خام خواهد بود که این ارزش افزوده برای کشور ما خواهد بود.

با احداث پتروشیمی هایی می توانیم یک بشکه نفت خام را تبدیل به چند محصول کنیم

رمضانعلی سنگدوینی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج ، اظهار داشت: با احداث پتروشیمی و پالایشگاه در کشور چند اتفاق برای کشور خواهد افتاد یک مانع از خروج ارز از کشور می‌شود، دوما باعث می‌شود ارزش افزوده زیادی برای کشور شود و سوم اینکه دیگر نیاز نیست محصولی را با چند برابر قیمت وارد کنیم.

وی افزود: امروزه فراورده‌های نفتی علاوه بر مصرف در زمینه سوخت وسایل نقلیه، روغن موتور و غیره در تهیه بسیاری از قطعات مورد نیاز ساخت وسائل نقلیه، نقش ارزنده‌ای دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با احداث پتروشیمی هایی نظیر هنگام می توانیم یک بشکه نفت خام را تبدیل به چند محصول کنیم قیمت این محصولات چند برابر یک بشکه نفت خام خواهد بود که این ارزش افزوده برای کشور ما خواهد بود.

سنگدوینی تاکید کرد: در حوزه آمونیاک و حوزه های مختلف ما قابلیت تبدیل داریم و می‌توانیم با یک فرآیندی محصول را به چند محصول و یا چند محصول را به یک محصول تبدیل کنیم از این رو ساخت پتروشیمی هایی نظیر هنگام می تواند کمک کننده کشور در زمان تحریم ها باشد.

وی ادامه داد: وضوع مهم در احداث واحدهای پتروشیمی تکمیل زنجیره ارزش است، وقتی خوراک گاز داده می‌شود که محصول پتروشیمی تولید شود، باید مجوز ساخت به واحدهایی داده شود که در مسیر انتهای زنجیره و تولید محصول نهایی گام بردارند و از خام فروشی بپرهیزند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: هر چقدر بتوانیم ساخت پالایشگاه ها و پتروشیمی ها را در کشور گسترش دهیم ضمن اینکه ارزش افزوده بالاتری را در زنجیره تولیدات کشور ایجاد می‌شود میتوانیم با ساخت این دست پتروشیمی ها تحریم ها را نیز دور بزنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه