English

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی:

حدود ۱۲ ردیف ملی بنام راه برای استان همدان تعریف کرده ایم/ همدل بودن مسوولان یک اضطرار است

رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به ضرورت در اطلاع رسانی‌ موفقیت های روی داده توسط نظام برای افکار عمومی، از اجرایی شدن حدود ٩ پروژه مهم توسط وزارت دفاع ، سرمایه گذاری عظیم راه آهن( تعریف 12 ردیف ملی بنام راه برای استان) راه اندازی پتروشیمی ابن سینا و ... در استان همدان سخن گفت.

حدود ۱۲ ردیف ملی بنام راه برای استان همدان تعریف کرده ایم/ همدل بودن مسوولان یک اضطرار است

به گزارش خبرگزاری موج، حمید رضا حاجی بابایی، رییس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در اولین جلسه شورای اداری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری با تاکید بر شعار سال در جمع مدیران و مسئولان استان، افزود:  بر آن هستیم که در سال جاری با یاری یکدیگر و با نیرویی مضاعف افزایش تولید را ضمن پشتیبانی و رفع موانع رقم زنیم. 

حاجی بابایی با بیان اینکه در سال گذشته اقدامات خوبی در زمینه تولید انجام شد اما مطلوب و مورد انتظار بیش از این بود، ابراز کرد: در سال جدید به فضل الاهی و با یاری خداوند بیش از پیش در راستای هدف مطرح یعنی افزایش تولید گام خواهیم برداشت و از این مسیر شاهد  افزایش اشتغال، ضریب جینی، کاهش  تورم و افزایش سرمایه گذاری  و سرانه معیشتی و اقتدار نظام  ...باشیم.

بانک ها در سال جاری حمایت ویژه از روند تولید داشته باشند

وی با اشاره به اینکه بانک ها تاکنون همراه بوده اند اما اطمینان دارم که می توانند به طور جدی تری به این حوزه ورود پیدا کنند، افزود: از دارایی نیز تقاضا می کنم در سال ۱۴۰۰ با احتیاط بیشتر در ورود به مالیات ها و اخذ مالیات عمل کند.

وی ادامه داد: سال ١٤٠٠ سال همه امیدهاست، بودجه سال ١٤٠٠ بودجه قابل قبولی نیست لذا باید با همدلی و همکاری  این سال را به سالی همراه با  موفقیت تبدیل کنیم.

 

هماهنگی میان مدیران یک اضطراراست و نه یک انتخاب

وی عنوان کرد: هماهنگی میان مسوولان و مدیران در سال جاری برای رسیدن به اهداف مورد نظر و کسب رضایت مردمی یک اضطرار است و نه یک انتخاب.

صمیمانه از آیت الله شعبانی به عنوان محور این رویکرد در استان تشکر می کنم و همینطور از استاندار محترم  و تمام مدیرانی که در تحقق این رویکرد سهیم بوده اند. 4

نشست شورای اداری

رفتار عاقلانه همان ولایی بودن است

رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه راز توفیق در امور، همانا ولایی بودن است و  کسی که ولایی است همانند ولی اش حرکت می کند و از رهبری انقلابی تر نیست و از ایشان نیز عقب نمی ماند، تصریح کرد: بایستی در حفظ و اعتلای  نظام بکوشیم،  این سرزمین بواسطه تمام شهیدانی که برای مرز و بومش تقدیم کرده است حرمت بسیاری دارد و باید برای حفظ آن از جان مایه گذاشت و در این نظام بسیاری  تمام هستی خود یعنی فرزندان  و خانواده های خود را فدا کرده اند.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: برخی از سخنرانی ها بنام نظام، مصداق سیاه نمایی  است بایستی خود را برای نظام هزینه کرد و نه نظام را برای خود.

وی افزود: دولت، مجلس و قوه قضاییه  و نهادهای دیگر را نقد کنید اما نظام را سیاه نکنید. مسوولان سخنرانی هایی انجام دهند که با فرموده های رهبری و شهید سلیمانی همخوانی داشته باشد.

 

شرمنده این مردم هستیم

وی با بیان اینکه شایسته است که فرد  انقلابی در پی مفسده ها باشد، اما یادمان باشد که در این نظام بسیاری صادقانه رفتار کرده و زیست می کنند، عنوان کرد: احوال  مردم و وضع معیشتی آن ها خوب نیست و همه شرمنده این مردم هستیم. اما فراموش نکنیم تاکنون  اقدام های سترگ و شایسته ای در این کشور انجام شده و در حال انجام است.

وی ادامه داد: رهبری معظم انقلاب در فرمایشات خود می کوشد که جایگاه اقتصاد کشور را برای مخاطبان تبیین کند، بنده با مستندات می گویم که اقتصاد هجدهم دنیا هستیم.

 وی با اشاره به اقداماتی که در استان همدان انجام شده است، عنوان کرد: گزارشی اجمالی را خدمتتان عرض می کنم آن هم تنها در چند حوزه؛

استان همدان از منظر احداث جاده های حمل و نقل بار و مسافر جزو استان های برتر کشور  است و آن را با هر استانی که تمایل دارید مقایسه کنید تا صحت گفته هایم را دریابید.

نماینده همدان فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: ۳۷۵دمیلیارد تومان مصوبه انجام راه آهن سنندج همدان است و در این موضوع ٢٢٠ میلیارد تومان برای اتصال بواسطه راه آهن در نظر گرفته شده بود که در مجلس به ٣٧٥ میلیارد تومان آن را افزایش دادیم.

حاجی بابایی گفت: راه آهن همدان ملایر اگر جزو راه آهن غرب قرار می گرفت تا دهه های آینده نیز به بهره برداری نمی رسید اما در مجلس ردیفی مجزا به مبلغ ٦٠ میلیارد تومان درنظرگرفتیم که طی دوسال انجام خواهد شد. ضمنا راه آهن ملایر به بروجرد نیز مصوب شد.

وی با اشاره به اینکه تمامی این طرح ها و مصوبه ها در حال انجام است،  افزود:  در زمینه جاده کشی نیز از استان همدان به هر شهری در کشور راهی مطلوب، دو طرفه و بزرگراه  کشیده شده است. اخیرا راه استان مرکزی به همدان به صورت اتوبان در حال گسترش است و جاده ای بنام مراد بلاغی از جاده ملایر به اتوبان تهران -همدان نیز در حال گرفتن مصوبه است 

 

حدود ١٢ ردیف ملی بنام راه داریم

حاجی بابایی با اشاره به اینکه حدود ۱۲ ردیف ملی بنام راه برای استان تعریف کرده ایم، عنوان کرد:اخیرا طرحی را برای رونق فرودگاه همدان پیگیری می کنیم بنام تست هواپیماها و تعمیر آن ها که  در فرودگاه همدان انجام شود شد تا بتوان بدینوسیله به نقاط مختلف پرواز داشت

وی مطرح کرد: با پیگیری هایی که انجام داده ایم توانسته ایم از محل صندوق ذخیره ارزی مبلغ ٢٢٠ میلیون دلار برای راه اندازی پتروشیمی ابن سینا در قالب وام   و همینطور ٨٠ میلیون دلار دیگر نیز  با مشارکت سرمایه گذار تامین خواهد شد و البته تمام این موارد موفقیت های نظام است و تمام مسوولان نیز در راستای سربلندی نظام باید کوشا باشند.

شورای اداری

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه