English

سلیمی مطرح کرد:

کشور نیاز به واردات گل ندارد

نماینده مردم محلات در مجلس با بیان اینکه واردات گل به کشور جای تعجب دارد، گفت: توسعه صادرات گل محلات باتسهیل در امور گمرکی ودرنظرگرفتن کامیون‌های سردخانه دار وابسته است.

کشور نیاز به واردات گل ندارد

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا سلیمی درباره صادرات گل در محلات،گفت:تنوع گل در محلات مزیتی برای حضور بهینه در بازار صادراتی تلقی می‌شود.

نماینده مردم محلات ودلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای روان شدن صادرات گل باید در گام نخست فکری برای تسهیل امورگمرکی در مقوله صادرات گل کرد تا بتوان پس از تولید با کمترین زمان ممکن محصول را به مشتری در بازار های جهانی رساند؛تصریح کرد:برای صادرات گل با توجه به ماندگاری و نگهداری خاص گل می‌بایست توسعه کامیون های سردخانه در اولویت قرار بگیرد.

سلیمی افزود:گل محصولی است که باید باحفظ کیفیت و بابسته بندی مناسب به ریل صادرات رهنمون کرد و این در حالی است که برای تدوام صادراتی گل باید نگاه کارشناسی شده به حمل ونقل ترانزیتی کالا کرد.

وی با بیان اینکه واردات گل یکی ازآفت‌های تولید و صادرات گل در کشور تلقی می‌شود،تصریح کرد: با توجه به ظرفیت بالای تولید گل در کشور به هیچ وجه واردات گل نمی تواند منطقی باشد؛ زیرا زمانی که ما می توانیم گل را با تنوع مختلف برطبق سلایق مشتریان مختلف تولید کنیم چرا باید شاهد ورود کالای خارجی در کشور باشیم.

وی افزود:با سرمایه گذاری در بازارصادراتی گل محلات می توان علاوه بر درآمد زایی مناسب برای بسیاری افراد نیز اشتغال زایی ایجاد کرد.

نماینده مردم محلات در مجلس بابیان اینکه یک و سوم میزان گل کشور در محلات تولید می‌شود، گفت: تنوع تولید گل در محلات این حوزه انتخابیه را از منظر تولید گل متمایز از دیگر شهرهای کشور کرده است.

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بابیان اینکه تنها پژوهشکده گل کشور در محلات است تصریح کرد: به روز ترین گلخانه‌های کشور در محلات قرار دارد واین گلخانه ها دارای استانداردهای جهانی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه