English

صادرکنندگان مازندران کنسرسیوم صادرات تشکیل دهند

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: توصیه ما به صادرکنندگان استان این است که کنسرسیوم یا شرکت صادراتی تشکیل دهند.

صادرکنندگان مازندران کنسرسیوم صادرات تشکیل دهند

به گزارش خبرگزاری موج،ابراهیم یعقوبیاظهار داشت: در سال گذشته حدود ۴۲۵ میلیون دلار صادرات داشتیم، که این میزان در سال ۹۳،۴۴۳ میلیون دلار بود.

وی گفت: در واقع چهار درصد کاهش صادرات داشتیم، از لحاظ وزنی صادرات ما ۴۴۵ هزار تن است که نسبت به سال ۹۳ با ۸۵ درصد رشد همراه بود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران بیان داشت: در دو ماهه سال جاری نیز میزان صادرات ۷۲ میلیون دلار بود که نسبت به سال گذشته یک درصد کاهش داریم ولی از لحاظ وزنی ۱۸۱ هزار و ۲ دهم درصد بود که نسبت به سال گذشته ۶ درصد رشد مثبت نشان می‌دهد و این موضوع که کالایی مانند سیمان از لحاظ وزنی ارزش صادرات آن بیشتر شده، یک مزیت است.

یعقوبی افزود: کاهش صادرات در کل کشور با میانگین ۱۶ درصد همراه بوده که مازندران با میانگین چهار درصد شرایط بهتری دارد، از سویی نمی‌توانیم بگوییم درآمد صادرات به مازندران بازمی‌گردد چون ممکن است صادرکننده اهل استانی دیگر باشد ‌و گواهی مبدأ یا مقصد صادرات از مازندران داشته باشد اما جزو درآمد ارزی مازندران محسوب می‌شود.

وی گفت: صادرات مازندران بیشتر در حوزه کشاورزی، محصولات لبنی، گل‌ و گیاه، فرآورده‌های گوشتی، پروفیل، سیمان، کیوی، انواع نوشیدنی، آب معدنی و به مقدار کم مرکبات است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران بیان داشت: در سال گذشته تقریباً ۵۰ درصد از صادرات مازندران به محصولات لبنی محدود شد که نسبت به سال ۹۳ حدود ۱۵ درصد رشد داشت، ۳۰ درصد محصولات صنعتی معدنی، ۱۰ درصد گل‌ و گیاه و بقیه نیز فرآورده‌های گوشتی بود و حدود ۲ هزار و ۲۰۰ تن نیز صادرات کیوی داشتیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه