English

دو هزار و ۱۵۱ دهیاری مصوب در مازندران فعال است

جان الله عبدی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۲ هزار و ۱۵۱ دهیاری مصوب در مازندران فعال است، گفت: تغییر سیمای روستاها، رونق اقتصادی و توسعه کسب و کار در روستاها از مسائل مهمی است که با قوت در روستاها دنبال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری موج، مدیرکل امور روستایی مازندران بیان داشت: تمام روستاهای مازندران مستعد گردشگری و بوم‌گردی است و ظرفیت گردشگری روستایی در تمام روستاهای استان مازندران فراهم است که امیدواریم با تأمین اعتبار لازم این حرکت مهم و سازنده از پیشرفت مناسب برخوردار شود و مازندران الگوی بوم‌گردی برای دیگر استان‌ها شود.

وی با بیان اینکه امروز بیشترین تولیدات در مازندران در بخش‌های مختلف کشاورزی، دامپروری و … تولید می‌شود اما اشتغال‌زایی در استان‌های دیگر انجام می‌شود، افزود: روستاهای مازندران با توجه به منابع غنی که در اختیار دارند مستعد برای انجام کارهایی همچون کشاورزی، دامپروری، آبزی‌پروری و صنایع تبدیلی است که باید توسعه یابد تا با تحقق این امر وضعیت معیشتی روستائیان بهبود می‌یابد.

مدیرکل امور روستایی مازندران با بیان اینکه بوم‌گردی در روستاهای استان مدنظر قرار دارد، یادآور شد: اقتصاد روستاها برای ما مهم و ارزشمند است و لذا توجه به بازارچه‌های محلی در روستاها از اولویت‌های مهم ما در کنار بوم‌گردی است تا با عرضه محصولات بومی و محلی، تشویق و ترغیب در روستاییان برای تولیدات داخلی و محلی افزایش یافته و همچنین ارزش افزوده در روستاها مورد توجه قرار گیرد.

عبدی اظهار کرد: در سال ۹۴ باوجود آن که با مشکلات اعتباری دولت در بخش‌های مختلف روبه‌رو بودیم اما با تزریق اعتبارات از سرفصل‌های مختلف و مشارکت قابل توجه دهیاران و روستاییان در اجرای طرح‌های عمرانی، خلاء مالی برطرف شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه