English

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد:

رکورد تخلیه و بارگیری در بندر امیرآباد شکسته شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: بالاترین رکورد تخلیه و بارگیری در فعالیت ۲۲ ساله بندر امیرآباد پارسال ثبت شده است.

رکورد تخلیه و بارگیری در بندر امیرآباد شکسته شد
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، محمد علی موسی پور گرجی اظهار داشت: ۴ میلیون و ۷۰۷ هزار و ۸۷۱ تن کالا پارسال در این بندر تخلیه و بارگیری شد که افزایش ۴۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

وی با اشاره به سهم ۵۷ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بین بنادر شمالی کشور، ادامه داد: یک میلیون و ۳۲۴ هزار و ۳۷۱ تن کالا شامل سیمان، لوله‌های تو پر و مصالح ساختمانی از این بندر به کشور‌های حاشیه دریای خزر صادر شد که افزایش ۳۶ درصدی داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد، بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر از ایجاد تنوع کالایی در سال گذشته در این بندر خبر داد و افزود: با تقویت توان تجهیزاتی و ایجاد جاذبه برای تجار و صاحبان کالا در نیمه دوم پارسال کالا‌های ترانزیتی و وارداتی توسط ریل به بندر امیرآباد و یا از این بندر به سرزمین اصلی حمل شد که با این روند علاوه بر افزایش سهم ریلی و رونق بهره برداری از این نوع حمل و نقل، حمل و نقلی ایمن و کاهش ترافیک جاده‌ای را بدنبال داشت.

وی گفت: یکی دیگر از برنامه‌های هدف گذاری شده دراین بندر، تسریع در روند تخلیه و بارگیری و انتقال کالا‌ها توسط کانتینر می‌باشد که در این راستا ۱۰ هزار و ۵۱۶ TEU عملیات کانتینری در سال گذشته در بندر امیرآباد انجام شده که در هم سنجی با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۴ درصدی را نشان می‌دهد.

موسی پور گرجی، ورود شناور‌ها به این بندر را با افزایش ۴۵ درصدی نسبت به سال قبل تعداد ۱۱۷۵ فروند عنوان کرد و یان داشت: اگرچه کاهش تراز آب دریای خزر که در سال‌های اخیر بنادر شمالی را با چالش جدی مواجه کرده است اما با انجام اقدامات به موقع از قبیل هیدورگرافی و لایروبی در مسیر تردد شناور‌ها مسیر ایمن برای شناور‌ها ایجاد شده است.

وی به ترانزیت بیش از ۱۰ هزار دستگاه انواع خودرو از طریق بندر امیرآباد به کشور قزاقستان خبر داد و تصریح کرد: این خودرو‌ها از کشور‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس وارد بندر لنگه و سپس برای ترانزیت به کشور قزاقستان از مبادی این بندر منتقل شده اند.

مدیرکل بندر امیرآباد در خصوص سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بندر عنوان داشت: در سال گذشته ۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری با بخش خصوصی به ارزش ۳۳ هزار و ۱۸۴ میلیارد ریال در این بندر به امضا رسیده است که با انجام تشریفات قانونی به زودی منتج به قرارداد خواهد شد.

وی افزود: با تکمیل پروژه‌های سرمایه گذاری در حال ساخت در زمینه سیلو‌های نگهداری غلات که در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید، میزان ذخیره و نگهداری غلات به صورت در جا به ۴۹۰ هزار تن می‌رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه