English

با حضور معاون مؤسسه تحقیقات برنج کشور:

نوزدهمین همایش ملی برنج در آمل برگزار شد

نوزدهمین همایش ملی برنج با عنوان برنج ایرانی، امنیت غذایی و پایداری تولید، در معاونت مؤسسه تحقیقات برنج کشور در آمل برگزار شد.

نوزدهمین همایش ملی برنج در آمل برگزار شد
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، وحید خسروی در این همایش با اشاره به اینکه پس از دو سال وقفه به علت بیماری کرونا، نوزدهمین دوره همایش ملی برنج درآمل برگزار شد، اظهار داشت: هدف اصلی این همایش بررسی موانع پیش روکشت، برداشت و فرایند فروش آن در سال زراعی پیش رو با ارائه جدیدترین یافته‌های تحقیقاتی محققان درحوزه تولید برنج بوده است.

وی ادامه داد: حفظ زیست بوم شالیزار برای نسل آینده، افزایش بهره وری و کاهش ضایعات، تکنولوژی‌های جدید و افزایش بهره وری، نقش مکانیزاسیون در کاهش هزینه تولید و جایگاه مصرف کننده در پایداری تولید از محور‌های اصلی و تعیین شده در همایش نوزدهم بوده است. 

معاون مؤسسه تحقیقات برنج کشور گفت: آخرین دستورالعمل‌ها و یافته‌های تحقیقاتی در زمینه تولید تا برداشت برنج و رفع مشکلات از دیگر مواردی بوده است که در این همایش سعی شده تا با حضور محققان و کارشناسان مطرح و نتایج مثبت این دستاورد‌ها در اختیار بهره برداران حوزه تولید برنج قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: در پایان این همایش یک روزه، دستاورد‌ها ونتایج جمع بندی یافته‌های تحقیقاتی محققان و کارشناسان در بخش‌های مختلف برای بهره برداری به سازمان‌های جهادکشاورزی استان‌های برنج خیز کشور برای استفاده برنج کاران ارسال خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه