English

ناظر گمرکات مازندران اعلام کرد؛

رشد ۳۳ درصدی درآمد از گمرکات مازندران

ناظر گمرکات مازندران از رشد ۳۳درصدی درآمد گمرکات این استان از تجارت خارجی طی ده ماهه سال جاری خبر داد.

رشد ۳۳ درصدی درآمد از گمرکات مازندران
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، امیر جمشیدی اظهار داشت: طی این مدت درآمد گمرکات مازندران حاصل از تجارت خارجی با رشد ۳۳ درصدی بالغ بر ۱۴ هزار و ۸۲۵ میلیارد ریال بوده است.

وی ادامه داد: میزان واردات ۱۰ ماهه سال جاری به سه میلیون و ۸۵۴ هزار تن و به ارزش یک میلیارد و ۸۸۶ میلیون دلار رسید که از افزایش ۸۵ درصدی در وزن و ۴۹ درصدی در ارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بوده است.

ناظر گمرکات مازندران گفت: پنج قلم عمده کالاهای وارداتی در این مدت؛ ذرت دامی با ۷۵۹ میلیون دلار، چربی ها و روغن های حیوانی با ۵۵۵ میلیون دلار، جو دامی با ۳۴۲میلیون دلار، کک نفتی با ۶۰ میلیون دلار و محصولات شیمیایی با ۳۲میلیون دلار بودند.

وی بیان داشت: همچنین ۵ کشور عمده مبدأ کالاهای وارداتی به ترتیب شامل امارات متحده عربی با ۷۰۱ میلیون دلار، ترکیه با ۴۸۸ میلیون دلار، روسیه با ۳۰۳ میلیون دلار، انگلستان با ۹۹ میلیون دلار و عمان با ۷۸میلیون دلار هستند. 

جمشیدی با اشاره به واردات کالاهای اساسی در ده ماه سال جاری، گفت: میزان واردات کالاهای اساسی طی همین مدت از گمرکات مازندران بالغ بر ۳ میلیون ۶۴۸ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۶۹۹میلیون دلار بوده که از نظر وزنی رشد ۹۹ درصدی و از نظر ارزشی رشد ۶۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه قبل نشان می دهد.

وی اظهار داشت: کالاهای اساسی سهم ۹۵ درصدی از وزن و ۹۰ درصدی از ارزش کل واردات گمرکات مازندران را داراست. 

ناظر گمرکات مازندران در رابطه با اقلام عمده کالاهای اساسی بیان داشت: ذرت دامی، چربی ها و روغن های حیوانی و دامی، گندم دامی، جودامی و خوراک آماده دام اقلام عمده کالاهای اساسی وارداتی به گمرکات مازندران بودند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه