English

نماینده ولی فقیه در مازندران:

فرزندان شهدا هر کجا که هستند، حلال کار کردند

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: فرزندان شهدا هر کجا که هستند حلال کار کردند، نه به بیت المال دستبرد زدند، نه از وقت کارشان زدند نه به مراجعه‌کنندگان بی احترامی کردند و نه از کارشان کم کاری کردند، هم عرضه کار دارند هم ارزش‌ها را حفظ کردند.

فرزندان شهدا هر کجا که هستند، حلال کار کردند
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در مراسم پدران آسمانی در قائمشهر، ضمن تبریک روز میلاد امام علی (ع)، اظهار داشت: باید بدانیم که امروز سرمایه‌های بزرگی به‌نام فرزندان شهدا در اختیار داریم که هر کدامشان می‌توانند منشأ تحول و آثار و برکات زیادی باشند.

وی ادامه داد: هر کدام از فرزندان شهدا هر جا که هستند ما انتظار داریم که اسوه و الگو باشند، در مردم از پدرانشان یاد خیر بر جای بگذارد، شهدا به خاطر شهادت یاد خیر دارند، اما اگر بگویند فرزند فلان شهید کار بسیار بزرگی انجام داده است.

امام جمعه ساری تصریح کرد: این برای ما خیلی مهم است که فرزندان شهدا برای مدیریت سطوح بالا نشان بدهند و اینکه هر کجا هستند موازین ارزشی انقلابی را حفظ کنند.

وی بیان داشت: نوه‌های شهدا باید از نظر رفتار انقلابی، حفظ ارزش‌های دینی و رعایت آن الگو باشند، همانطوری که از نظر درس باید سرآمد باشند.

آیت الله لائینی گفت: اینجوری دوست نداریم که گفته شود فلانی مدیر موفقی نیست به خاطر اینکه فرزند شهید است در این جایگاه گمارده شده، امتیاز برای خانواده‌های شهدا حقشان است ولی اگر ارتقایش به‌خاطر توانمندی خودش نباشد، برای ما اصلاً خوشایند نیست.

وی خاطرنشان ساخت: فرزندان شهدا هر کجا که هستند حلال کار کردند، نه به بیت المال دستبرد زدند، نه از وقت کارشان زدند نه به مراجعه‌کنندگان بی احترامی کردند و نه از کارشان کم کاری کردند، هم عرضه کار دارند هم ارزش‌ها را حفظ کردند.

نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد: بنده از همسران شهدا که بعد از شهدا برای فرزندان خود پدری و مادری کردند و شدند پدر مقام و جای پدران آسمانی را پر کردند، بچه‌ها را خوب و دینی تربیت کردند.

وی ابراز داشت: از هر کسی که حرمت و احترام نام شهید، خانه شهید و فرد شهید را حفظ کرده صمیمانه تشکر دارم، گرچه شهدا فقط مربوط به خانواده‌ها نیستند، اما احترامشان را اول باید خانواده حفظ کنند.

آیت الله لائینی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع)، گفت: فرمودند تو مراعات پدر را بکن تا بعدا فرزندانت مراعات تو را بکنند، پدرداری خیلی مهم است، چنانچه پدر بودن کافی نیست، پدری کردن مهم است، فرزند بودن مهم نیست فرزندی کردن مهم است، چرا که خیلی‌ها پدر دارند ولی پدرداری را بلد نیستند.

وی اظهار داشت: بزرگ و کوچکی در دین ما مهم است و باید در جامعه و خانواده حفظ شود و اگر در خانواده‌ای بزرگ و کوچک مشخص نباشد چندان پا نمی‌گیرد.

امام جمعه ساری در پایان بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تأکید کرد و آن را خواسته شهدا عنوان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه