English

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران تأکید کرد؛

ضرورت ایجاد مجمع خیرین دفاع مقدس در سطح شهر‌های مازندران

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران بر لزوم ایجاد مجمع خیرین دفاع مقدس در سطح شهر‌های استان تأکید کرد و گفت: دفاتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان‌های مازندران باید در برنامه‌های کلان استانی نقش آفرین باشند.

ضرورت ایجاد مجمع خیرین دفاع مقدس در سطح شهر‌های مازندران
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، سرهنگ پاسدار محمدحسن سلامی در نشست با مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان بابل اظهار داشت: دفاع مقدس قله ایستادگی و مقاومت ملت ایران و میدان بزرگ مجاهدت برای ملت ایران است و در طول تاریخ ارزش‌های دفاع مقدس درس و عبرت خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه امروز به عنوان خادمان دفاع مقدس وظیفه داریم هم آثار دفاع مقدس را حفظ کنیم و هم ارزش‌های دفاع مقدس را نشر دهیم، ادامه داد: امروز در جنگ ترکیبی میدان سختی است برای مجاهدت؛ دشمن روزانه و لحظه‌ای بر علیه نظام جمهوری اسلامی برنامه ریزی می‌کند که آثار و تبعاتش را می‌بینیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به انتخابات پیش رو و بیان اینکه باید انتخابات پر شور را با امیدآفرینی رقم بزنیم، انتخابات را میدان بزرگتری در میدان جهاد تبیین برشمرد و گفت: امروز باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد که میدان جهاد و مجاهدت و روحیه استقامت و معنویت و امید را در جامعه اسلامی بالا نگه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه میدان انقلاب میدان سخت آزمایش الهی است و باید در میدان سخت مجاهدت کرد، به بازدید معاون رئیس جمهور از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مازندران اشاره و تأکید کرد: موزه دفاع مقدس استان مازندران یکی از میدان‌های سخت است که پیش رو داریم و به دنبال اعتبارات ملی باید برویم.

سلامی بر لزوم ایجاد مجمع خیرین دفاع مقدس در سطح شهر‌های استان تأکید کرد و افزود: دفاتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان‌ها باید در برنامه‌های کلان استانی نقش آفرین باشند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های دفاتر باید با مأموریت‌های اداره کل منطبق باشد، تصریح کرد: تدوین کتاب نقش شهرستان در دفاع مقدس یکی از مأموریت‌های مهم است و باید با مشارکت و همکاری ظرفیت‌های شهرستان تحقق پیدا کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران بیان داشت: امروز هنر ما باید این باشد که در حوزه دفاع مقدس همه بخش‌ها را فعال کنیم و کسانی که روحیه مجاهدت دارند را پای کار بیاوریم.

وی گسترش معارف دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و گسترش محافل خاطره گویی و روایتگری دفاع مقدس با محوریت مدارس، مساجد و دانشگاه‌ها را از دیگر مأموریت‌ها دانست و ابراز داشت: سالروز عملیات‌های مختلف از جمله کربلای پنج و والفجر هشت باید بزرگ داشته شود.

سلامی اذعان داشت: تجلیل از پیشکسوتان و جمع آوری تاریخ شفاهی نیز باید در اولویت قرار بگیرد و در حوزه کتاب و مستندسازی خاطرات رزمندگان و شهدا سالانه پنج کتاب هدفگذاری شود.

وی با بیان اینکه حوزه زنان، خانواده و کودک از اولویت‌هاست بر لزوم توجه به تدوین کتاب کودک تأکید کرد و ادامه داد: مازندران استان پر ظرفیت است و با وجود خیرین می‌توانیم کار‌های بزرگی در حوزه دفاع مقدس انجام بدهیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران خاطرنشان کرد: حوزه نذر و وقف در حوزه دفاع مقدس و شهدای گمنام را باید جدی بگیریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه