English

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

کتاب ماه پنهان نمی‌ماند به نقش زن مازندران در دفاع مقدس می‌پردازد

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران گفت : کتاب ماه پنهان نمی‌ماند اثری است گرانبها از حماسه زنان مازندران در انقلاب و دفاع مقدس که ضروری است تدوین آثار در حوزه زنان و انتقال حماسه‌ها به نسل حاضر و آیندگان تلاش شود.به

کتاب ماه پنهان نمی‌ماند به نقش زن مازندران در دفاع مقدس می‌پردازد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ،  سردار عبدالله ملکی اظهار داشت:  در حوزه تدوین کتب دفاع مقدس و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نهادهای مردمی و موسسات فرهنگی در سطح استان مشغول هستند و عمده کار در این بخش در حوزه مأموریت‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بنیاد شهید، ستاد کنگره شهدای سپاه کربلا، حوزه هنری و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی ادامه داد: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران چاپ سالانه 50 کتاب را در دستور کار دارد که ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح و بنیاد حفظ آثار کشور است و ما در استان با کمک همه سازمان‌ها و نهادها و نیروهای نظامی این کار را انجام می‌دهیم.

ملکی با اشاره به اینکه بعضی از کتاب‌ها کارنامه‌ای و عملکردی سازمان‌ها و نهادها و نهادهای نظامی در جنگ هستند، گفت: مازندران 11 یگان را در جنگ پشتیبانی می‌کرد و تدوین نقش تمام نهادهای دخیل در جنگ از جمله هلال احمر، جهاد سازندگی، بنیاد شهید، راه و ترابری، انتقال خون، بنیاد مهاجرین و... در دستور کار ما قرار دارد.

وی ادامه داد: این اداره‌کل 123 عنوان کتاب کارنامه‌ای سازمان‌ها و نهادها را در دستور کار دارد و برای این کار ستاد تدوین برای هماهنگی دو استان مازندران و گلستان شکل گرفت که دبیری آن به‌عهده ادارات کل حفظ آثار دو استان است.

این مسئول اضافه کرد: در جلساتی که با اداره کل حفظ‌ آثار استان گلستان داشتیم کارها تقسیم شد و برای تمام یگان‌ها کتاب‌ها تدوین خواهد شد.

وی با اشاره به چاپ کتاب لشکر 30 گرگان با همکاری اداره کل حفظ آثار گلستان و مازندران گفت: کتاب نقش لشکر 25 کربلا در دفاع مقدس نیز از سوی اداره‌کل حفظ آثار با هماهنگی مرکز تحقیقات و اسناد سپاه در کل کشور در دستور کار است که تدوین بخشی از کتاب بین ما و استان گلستان تقسیم شده است.

سردار ملکی همچنین بیان کرد: تدوین کتابهای مربوط به تیپ‌ها و گردان‌های رزم نیز با همکاری سپاه کربلا، نیروی انتظامی و ارتش با محوریت اداره‌کل حفظ آثار در دستور کار است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه در مجموع 123 عنوان کتاب عملکردی باید تدوین کنیم، گفت: با کمبود اعتباراتی که هست، کارهای پژوهشی و تحقیقی در حال انجام است و تاکنون 4 کتاب در این زمینه به چاپ رسید و 2 کتاب نیز آماده چاپ است.

وی ادامه داد: کتاب «ماه پنهان نمی‌ماند» توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران و با همکاری اداره‌کل اموربانوان و خانواده استانداری و سازمان بسیج جامعه زنان سپاه کربلا و ستاد تدوین به قلم جواد صحرایی تدوین شد.

این مسئول با بیان اینکه کتاب عملکرد هلال احمر آماده چاپ است، گفت: همچنین مراحل پژوهشی کتاب نقش بنیاد امور مهاجرین در جنگ و برخی از سازمان‌ها و نهادهای دیگر به اتمام رسید با این حال نیازمند همکاری مسئولین هستیم و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله فراوان داریم.

وی در پایان با عنوان اینکه کتاب «ماه پنهان نمی‌ماند» اثری است گرانبها از حماسه زنان مازندران در انقلاب و دفاع مقدس، بر لزوم تدوین آثار در حوزه زنان تأکید کرد و گفت: زنان دوشادوش مردان چه در جبهه جنوب و چه در جبهه غرب نقش‌آفرینی کردند و ما وظیفه داریم این حماسه‌ها را به نسل حاضر و آیندگان منتقل کنیم و تدوین کتاب یکی از راههای انتقال این فرهنگ است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی