English

فرمانده نیروی دریایی ارتش:

باید به اقتصاد اقیانوس ها توجه کنیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره اهمیت توسعه دریامحور، گفت: امروز ما باید از اقتصاد دریامحور عبور کرده و به اقتصاد اقیانوس ها توجه کنیم و نگاهی به محدودیت ها نداشته باشیم و آینده را ببینیم.

باید به اقتصاد اقیانوس ها توجه کنیم
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، دریادار شهرام ایرانی در دومین همایش ملی تمدن دریایی _ مسیر پیشرفت در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر، اظهار داشت: امروز اگر ما در سکو و قلعه ای ایستاده ایم باید یادمان باشد که عامل اصلی مادران و بانوانی هستند که نه تنها سربازانی را برای توسعه کشور پرورش می دهند، خود نیز وارد عرصه توسعه دریا شده و بدون هیچ ترسی از دریا به نقش آفرینی می پردازند.

وی ادامه داد: رویکرد اسناد بالادستی کشور بر توسعه دریا محور تأکید دارد و تأکید بر نقش آفرینی جوانان در این عرصه ها شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تشکر از دولت و مجلس گفت: خوشبختانه دولت و مجلس در دوره جدید بسیار خوب عمل کرده اند زیرا دریا عرصه ای است که یک کار گروهی و هماهنگ را می طلبد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره اهمیت توسعه دریامحور تأکید کرد: امروز ما باید از اقتصاد دریامحور عبور کرده و به اقتصاد اقیانوس ها توجه کنیم و نگاهی به محدودیت ها نداشته باشیم و آینده را ببینیم.

امیر ایرانی افزود: یک روز اندیشمندان آمریکایی می گفتند ایران هیچ گاه به سواحل اندونزی نمی رسد اما امروز با توکل به خداوند متعال و دانش و تخصص بومی نه تنها اقیانوس آرام بلکه اقیانوس اطلس را هم عبور کرده و دور دنیا را توانستیم با اقتدار عبور کنیم.

وی بیان داشت: در زمان مأموریت ناوگروه ۸۶ یک ناوشکن در حد و اندازه ناوشکن دنا در حال عبور از اقیانوس آرام غرق شده بود و بسیار در تماس با من می گفتند که ناو آمریکایی غرق شده، شما این مأموریت را ادامه ندهید اما من می گفتم این ناو ساخته ایران است و می تواند با موفقیت مأموریت خود را انجام دهد و این کار بزرگ با خواست خداوند متعال انجام شد و حیرت جهانیان را در پی داشت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: ما باید اقتصاد اقیانوسی را دنبال کنیم و این مهم با نقش آفرینی جوانان و به ویژه بانوان شدنی است.

وی با اشاره به مسائل پیش آمده در مسیر ناوگروه ۸۶ عنوان داشت: برخی کشورها از جمله فرانسه و آمریکا بحث تحریم ناو گروه ۸۶ را دنبال کردند اما همه این تحریم ها شکست خورد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه