English

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی بابل اعلام کرد؛

کشت سبزی و صیفی در ۳۶۰۰ هکتار مزارع بابل

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی بابل از کشت انواع محصولات سبزی و صیفی در 3 هزار و 600 هکتار اراضی این شهرستان خبر داد.

کشت سبزی و صیفی در 3600 هکتار مزارع بابل
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، محسن آهنگری از کشت انواع محصولات سبزی و صیفی شامل سبزیجات برگی و ریشه ای، باقلا و نخود فرنگی در اراضی کشاورزی شهرستان بابل خبر داد و اظهار داشت: تاکنون انواع سبزی و صیفی در 3 هزار و 600 هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان کشت شد.

وی ادامه داد: بدون شک مصرف انواع سبزی کاملا سالم و عاری از هرگونه مواد شیمیایی از اهداف این مجموعه بوده و سبزی کاری از گذشته های دور بین خانواده های روستاهای مازندران مرسوم و به مرور زمان با گسترش شهرنشینی و گرایش خانواده های شهری به سبزی های محلی تازه و با طراوت رو به افزایش بوده و همین مسأله زمینه ایجاد شغل و کسب درآمد برای روستاییان را فراهم کرده است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بابل با بیان اینکه تولید سبزی و صیفی با رویکرد تولید محصول سالم و ارگانیک نیازمند رعایت اصول فنی است، بر لزوم اجرای نکات فنی تأکید و تصریح کرد: استفاده از بذور اصلاح شده، مصرف کودهای دامی کاملا پوسیده و بیولوژیک برای ایجاد بستر مناسب، رعایت تناوب زراعی، کشت گیاهان دورکننده نظیر گل جعفری و رعایت بهداشت مزارع از طریق انهدام علف های هرز به سبزی کاران توصیه می شود.

وی گفت: از آنجایی که آخرین راه حل مبارزه با آفات و بیماری ها درمزارع مبارزه شیمیایی است، استفاده از سموم بیولوژیک برای تولید محصول سالم و عاری از مواد شیمیایی ضروری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه