English

استاندار مازندران خبر داد؛

افتتاح ۱۸ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن مازندران در دهه فجر امسال

استاندار مازندران با بیان اینکه اگر چه روند پیگیری ساخت مسکن ملی مازندران بهتر شده است، اما دستگاه های اجرایی باید جدیت بیشتری در این مورد داشته باشند، گفت: طبق برنامه علاوه بر افتتاح ۱۸ هزار واحد مسکونی در دهه فجر امسال، عملیات ساخت واحد های مسکونی در این سه شهرک نیز شروع خواهد شد.

افتتاح ۱۸ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن مازندران در دهه فجر امسال
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، سید محمود حسینی پور در جلسه شورای مسکن مازندران با بیان اینکه طبق آمار اداره کل بهزیستی استان از حدود ۶ هزار و ۷۰۰ نفر از افراد تحت پوشش فاقد مسکن، حدود چهار هزار و ۷۰۰ نفر از مددجویان کمیته امداد استان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند، اظهار داشت: تأمین زمین دولتی باید در اولویت تأمین مسکن مدد جویان این ۲ نهاد حمایتی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه زمین های در اختیار بهزیستی مازندران در قالب مولد سازی در ساخت مسکن حمایتی طرح نهضت ملی مسکن استفاده و بهره گیری شود، ادامه داد: اگر چه روند پیگیری ساخت مسکن ملی مازندران بهتر شده است، اما دستگاه های اجرایی باید جدیت بیشتری در این مورد داشته باشند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه طبق بررسی های صورت گرفته، عمده مشمولان نهضت ملی مسکن مددجویان مازندران توانایی پرداخت آورده اولیه را ندارند، گفت: باید برای کمک به این قشر محروم جامعه راهکار های حمایتی مختلفی را ارائه کرد.

وی تفکر بسیجی را تنها راه حل برون رفت از مشکلات دانست و افزود: مدیرانی که با تفکر بسیجی فعالیت دارند، به طور یقین در ماموریت های خود به مراتب جلو تر از دیگران هستند و رضایتمندی مردم را نیز درکارنامه دارند.

حسینی پور با تأکید بر اینکه باید سبک، عمل و اقدام بسیجی در بین مسئولان دستگاه های اجرایی مازندران بیشتر مورد توجه قرار گیرد، بیان داشت:‌ ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن دولت سیزدهم برای مددجویان ۲ دستگاه حمایتی کمیته امداد امام خمینی ره و بهزیستی مازندران مورد تأکید است.

وی با تأکید بر این که باید پاسخگوی عملی شدن تعهد ایجاد شده در طرح نهضت ملی مسکن مازندران باشیم، تصریح کرد: داشبورد مدیریتی طرح نهضت ملی مسکن مازندران در شهرستان های استان تهیه شده است و فرمانداران موظف به اجرای گزارش هستند.

استاندار مازندران افزود: راه و شهرسازی مازندران نیز باید اقدام نهایی را همواره در داشبورد مدیریتی طرح نهضت ملی مسکن استان داشته باشد، مکاتبات برای اصلاح فرآیند بارگذاری کسانی که در بخش خودمالکی نیاز به تسهیلات بانکی ندارند را نیز انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه شهرداران مازندران نیز صدور پروانه ساخت را در طرح نهضت ملی مسکن اولویت قرار دهند، گفت: شهرک سازی طرح نهضت ملی مسکن مازندران در پنج نقطه استان باید مورد توجه حمایتی شهرداران قرار گیرد.

حسینی پور با بیان اینکه مجور ساخت سه شهرک مسکونی در شهرستان های گلوگاه، گهر باران ساری و کرفون جویبار صادر شده است، اظهار داشت: طبق برنامه علاه بر افتتاح ۱۸ هزار واحد مسکونی در دهه فجر امسال، عملیات ساخت واحد های مسکونی در این سه شهرک نیز شروع خواهد شد.

وی با خطاب قرار دادن اداره کل راه و شهرسازی و معاونت امور عمرانی استانداری مازندران، خواست پیمانکارانی را که تعهد و توان اجرایی آنان به اثبات رسیده است را انتخاب و پای کار بیاورند و گفت: در انتخاب پیمانکاران ساخت نهضت ملی مسکن مازندران نظارت ها باید دوچندان شود.

استاندار مازندران عنوان داشت: یکی دیگر از راهکار های رسیدن به تعهد ایجاد ۱۵۵ هزار واحد مسکونی در استان تهاتر از طریق تغییر کاربری اراضی برای ساخت نهضت ملی مسکن با بخش خصوصی است که باید برنامه‌ریزی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه