English

استاندار مازندران:

اقدام اساسی شورای برنامه ریزی؛ تعیین اولویت‌های راهبردی برای مازندران است

استاندار مازندران گفت: شورای برنامه‌ریزی هنوز با جایگاهی که باید در توسعه و مدیریت استان داشته باشد فاصله دارد و باید به سمتی حرکت کند که اولویت‌های راهبردی و اجرایی مازندران توسط این شورا تعیین شود. ‎

اقدام اساسی شورای برنامه ریزی؛ تعیین اولویت‌های راهبردی برای مازندران است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید محمود حسینی‌پور در جلسه شورای برنامه‌ریزی مازندران که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در ساری برگزار شد، اظهار داشت: شورای برنامه‌ریزی باید اولویت‌هایی را برای استان تعیین کند که دیده شود و استان را از حالت روزمرگی خارج کند. اگر ظرفیت‌های استان فعال نشود، ممکن است به روزمرگی بیفتیم و این مناسب حال مازندران نیست.

وی با بیان این‌که مصوبات شورای برنامه‌ریزی جایگاه قانونی دارد و دستگاه‌ها باید این مصوبات را اجرا کند، ادامه داد: شأنیت شورای برنامه‌ریزی استان هم تدوین سیاست‌های راهبردی و هم تدوین سیاست‌های اجرایی است تا وظایف دستگاه‌ها در هر موضوعی مشخص باشد.

استاندار مازندران تصریح کرد: در هر جلسه شورای برنامه‌ریزی باید یک مسأله مهم استان مطرح و بررسی شود تا راهکارها، ظرفیت‌های قانونی، سیاست‌های اجرایی مشخص شده و به مرحله اجرا برسد.

وی با اشاره به این که تمام ظرفیت‌های توسعه‌ای استان را باید با پیگیری شورای برنامه‌ریزی فعال کنیم، خاطرنشان ساخت: باید ببینیم تا کنون چه ظرفیت‌هایی را در استان استفاده کردیم.

حسینی‌پور افزود: هر اتفاقی که در استان قرار است بیفتد، باید از خروجی شورای برنامه‌ریزی باشد یعنی شرایط به شکلی پیش برود که اگر در موضوع و محوری به شرایط ممتازی برسیم، بتوانیم بگوییم: شورای برنامه‌ریزی موفقی داشتیم که توانست پیش‌بینی و برنامه‌ریزی و مصوبات خوبی برای راهبری حل مسائل مختلف استان داشته باشد.

وی بیان داشت: از مدیران استان می‌خواهم که دیدگاه‌های خود را درباره شورای برنامه‌ریزی استان به دبیرخانه این شورا ارائه کنند تا با نقدها و پیشنهادهای مدیران فضا را به سمت متحول کردن شورای برنامه‌ریزی و اتخاذ تصمیمات راهبردی در این شورا ببریم.

این مسئول با اشاره به عملکرد استان در تحقق مصوبات سفر رئیس‌جمهور به مازندران تصریح کرد: در حوزه مصوبات سفر رئیس‌جمهور تا کنون از ۱۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مصوب، ۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافت.

وی با بیان این‌که نظارت معاونت عمرانی باید روی طرح ها حداکثری باشد، یادآور شد: از رامسر تا گلوگاه بیش از سه هزار طرح عمرانی داریم که باید تحت یک سامانه نظارتی قرار بگیرد. لازم است بر روند اجرایی این طرح‌ها به طور مستمر نظات داشته باشیم تا بتوانیم به هدفی که برای مجموعه توسعه استان در این طرح ها نیاز است برسیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه