English

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران خبر داد؛

پایان طرح کاهش غریق در ساحل مازندران با نجات ۱۱۷۰ نفر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: تابستان امسال با اجرای طرح کاهش غریق از اول خرداد تا 31 شهریور در ساحل این استان، امدادگران این جمعیت و ناجیان غریق موفق شدند 1170 نفر را از خطر مرگ در دریا نجات دهند.

پایان طرح کاهش غریق در ساحل مازندران با نجات 1170 نفر

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، غلامعلی فخاری با بیان اینکه امسال در اجرای طرح کاهش غریق بیش از 550 نقطه حادثه خیز که در سالهای گذشته بیشترین غریق در این مناطق به وقوع پیوسته شناسایی شده و امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر با مشارکت ناجیان غریق از اول خرداد در این مناطق مستقر شدند تا مانع از تکرار هرگونه حادثه ناگوار شوند، اظهار داشت: بررسی‌های آماری نشان می‌دهد تعداد غریق در آب‌های ساحلی مازندران در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد کاهش داشته که این کارنامه درخشان مرهون تلاش شبانه روزی امدادگران و ناجیان غریق بوده است.

وی با بیان اینکه امسال در راستای اجرای طرح کاهش غریق در ساحل مازندران 3 پایگاه دریایی و 10 پست سیار ساحلی با گشت زنی روزانه 460 نفر امدادگر و نجاتگر ، 8 دستگاه چادر سلامت و 1100 نفر ناجی غریق مشارکت داشتند، ادامه داد:تعداد 50 فروند قایق، 10 فروند جت اسکی، 60 دستگاه موتورسیکلت، 40 دستگاه آمبولانس و 15 دستگاه خودروی پشتیبانی، تنها بخشی از تدارک سنگین هلال احمر مازندران برای اجرای طرح مذکور بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با تأکید بر اینکه تابستان امسال تمامی‌توان عملیاتی جمعیت هلال احمر استان مازندران بر محور کاهش غریق در ساحل تمرکز شد تصریح کرد؛ با تلاش شبانه روزی تیمهای امدادی مستقر در ساحل 1170 نفر از خطر غرق شدگی نجات یافتند.

وی با بیان اینکه بیشترین نجات یافته با 372 نفر مربوط به ساحل شهرستان بابلسر بوده است، گفت: شهرستان عباس آباد با 158 نفر نجات یافته و شهرستان محمودآباد با120 نفرنجات یافته در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

فخاری افزود: ارائه خدمات درمان سرپایی به 16 هزار نفر و انتقال149 مصدوم به مراکز درمانی با مشارکت اورژانس از دیگر خدمات طرح کاهش غریق در ساحل 473 کیلومتری مازندران بوده است.

وی با اشاره به اینکه عدم آگاهی افراد نسبت به وضعیت توپوگرافی و تغییرات بستر دریا در نوار ساحلی و نیز عدم آشنایی به قواعد شنا و وجود جریان شکافنده از عمده‌ترین دلایل غرق شدن مردم قلمداد می‌شود، تصریح کرد: متأسفانه افراد زیادی توصیه‌های نجاتگران و امدادگران هلال احمر را در نظر نمی‌گیرند و با شنا در مناطق حادثه خیز جان خود را به خطر می‌اندازند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه