English

استاندار مازندران مطرح کرد؛

صادرات یک میلیارد دلاری گل و گیاه مازندران / برپایی بزرگ‌ترین نمایشگاه گل و گیاه مازندران در بهار ۱۴۰۳

استاندار مازندران با تأکید بر اینکه باید صادرات یک میلیارد دلاری گل و گیاه مازندران را هدف‌گذاری کنیم، گفت: در همین راستا بزرگ‌ترین نمایشگاه گل و گیاه استان مازندران در بهار سال آینده طراحی و دایر خواهد شد.

صادرات یک میلیارد دلاری گل و گیاه مازندران / برپایی بزرگ‌ترین نمایشگاه گل و گیاه مازندران در بهار 1403

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سیدمحمود حسینی پور در حاشیه نشست با فعالان و تولیدکنندگان صنعت گل و گیاه استان مازندران در گفتگو با خبرنگار موج با اشاره به سفر اخیر خود به روسیه، اظهار داشت: موضوعاتی که در قرارداد ما با روسیه به طور قطعی انجام شده است، صادرات گل و گیاه استان مازندران بوده و مصرف روسیه در این زمینه قابل توجه است.

وی با بیان اینکه مازندران به دلیل هم مرز بودن با روسیه، در اولویت صادرات گل و گیاه به این کشور قرار دارد، ادامه داد: در نشست امروز با تولیدگنندگان گل و گیاه، مشکلات این قشر مطرح شد به طوری که بخشی از انگیزه‌های تولید را در آنها از بین برده است و به همین منظور کارگروهی در اتاق بازرگانی استان مازندران تشکیل خواهد شد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه فعالان گل و گیاه مازندران در این کارگروه مشارکت خواهند داشت و 15 روز به آنها فرصت دادیم تا مشکلات را احصاء و به ما گزارش کنند که البته تا 70 درصد این مباحث را می‌توان در همین استان حل و فصل کرد و مابقی را از حوزه‌های کشوری پیگیری خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: باید صادرات یک میلیارد دلاری گل و گیاه مازندران را هدف‌گذاری کنیم و از آنجایی که استان مازندران در زمینه گل و گیاه همواره رتبه نخست را داشته است و تولیدکنندگان مازندرانی جزء برترین‌ها بودند و رقابت تولید گل گیاه مازندران با کشورهای نامداری مانند هلند است.

حسینی‌پور با بیان اینکه صنعت گل و گیاه در مازندران دچار انفعال شد، تصریح کرد: فعال و تولیدکنندگان گل و گیاه در این نشست نقطه نظرات خود را بیان کردند و مسئولان حاضر نیز مباحث خود را مطرح کردند و بنا داریم میز صادرات گل و گیاه خود را به طور دائمی فعال می‌کنیم و با تسهیلاتی که برای تولیدکنندگان در نظر گرفته می‌شود و بزرگ‌ترین نمایشگاه گل و گیاه استان مازندران در بهار سال آینده طراحی و دایر خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم این نمایشگاه به صنعت گل و گیاه مازندران و نیز در معرفی این استان به کشورهای همسایه که نیاز به گل و گیاه دارند کمک کند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه روستاهای مازندران می‌توانند مقصد نمونه گردشگری با محوریت گل و گیاه شوند، اظهار داشت: روستاهای بسیار زیادی در مازندران دارای این ظرفیت هستند تا بتوانند تبدیل به دهکده گردشگری گل و گیاه شوند و مقصد گردشگری برای علاقمندان به این حوزه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه