English

مدیرعامل آبفا مازندران خبر داد؛

فعالیت ۲۱ آزمایشگاه آب در مازندران

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران گفت: این مرکز با دارا بودن 211 واحد آزمایشگاه و از طریق نمونه برداری و آزمایش آب به صورت روزانه، ماهانه و سالانه نسبت به تجزیه و تحلیل داده های آزمایشگاهی اقدام می کند.

فعالیت 21 آزمایشگاه آب در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، بهزاد برارزاده با اعلام این خبر اظهار داشت: در این آزمایشگاه ها داده هایی مانند PH و TDS و آلاینده های شیمیایی و بیولوژیکی و وجود انواع میکروارگانیزم ها و... مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه در سه ماه نخست امسال ۴۶۳هزار و ۸۴۷ آزمایش بر روی نمونه های آبی انجام شده که مشتمل بر ۵۰ نوع آزمون می باشد، ادامه داد: مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب، وظیفه بررسی عملکرد تجهیزات تصفیه، کنترل و پایش آلاینده های حاصل از فرایند تصفیه، بررسی رعایت استانداردها و مقررات مربوطه و ارزیابی عملکرد کلی تصفیه خانه های آب را بر عهده دارد.

مدیرعامل آبفا مازندران افزود: مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب از طریق تحلیل داده های آزمایشگاهی گزارش های مناسبی را به سازمان ها و مراجع ذیصلاح ارائه می دهد تا تصمیمات لازم برای بهبود کیفیت آب و فاضلاب اتخاذ شود.

وی، تدوین و اجرای استانداردها و مقررات را از دیگر وظایف مرکز پایش دانست و تصریح کرد: اجرای این وظایف برای تضمین کیفیت آب و فاضلاب در راستای رعایت بهداشت عمومی کاربرد دارد، به همین دلیل این شرکت در اخذ گواهینامه های ایمنی آب و فاضلاب نیز اقدامات خوبی انجام داده است.

برارزاده تصریح کرد: اخذ گواهی نامه ایمنی آب در شهرهای ساری، گلوگاه، قائمشهر، روستاهای مهدی آباد و افراکتی در شهرستان قائمشهر (مشتمل بر ۴ روستا)، مجتمع آبرسانی شهید اسفندیاری نکا(مشتمل بر ۱۹ روستا) و پیاده سازی برنامه ایمنی آب در تمامی شهرها و توسعه آن برای روستاهای استان از جمله اقدامات مهم مرکز پایش در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۱ بوده است.

وی از اخذ گواهی نامه های تخصصی ایزو ۱۷۰۲ برای آزمایشگاه های مرجع و شهرستان قائمشهر، نوشهر و بابل خبر داد و گفت: آزمایشگاه آب و فاضلاب از طریق پیاده سازی استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ و شرکت در آزمون های مقایسات بین آزمایشگاهی، مسئول بررسی و اعتبارسنجی روشهای آزمایش، بررسی دقت و صحت دستگاه ها و تجهیزات از طریق کالیبراسیون میانی و خارجی می باشد.

مدیرعامل آبفا مازندران بر ضرورت آموزش و آگاهی بخشی همکاران در زمینه حفظ کیفیت آب و فاضلاب اشاره کرد و بیان داشت: به همین منظور دوره ها و آموزشهای تخصصی برای ۵۴ نفر از پرسنل مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب در ۳ماهه اول امسال برگزار شد.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب وظیفه مدیریت صحیح عملیات و تیم کنترل کیفی، ارتباط موثر با سازمانهای مربوطه و اجرای تحقیقات مناسب را عهده دار بوده و همچنین در اطمینان حاصل کردن از کیفیت آب و فاضلاب واز طریق ارائه اطلاعات مورد نیاز برای اتخاذ تصمیمهای مدیریتی صحیح و بهبود فرایندهای تصفیه و تدوین پروژه های ارتقای کیفی ایفای نقش می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه