English

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران خبر داد؛

سیاه پوش شدن مازندران با اجرای طرح علمداران خدمت

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران گفت: با اجرای طرح علمداران خدمت، استان مازندران برای عزاداری محرم و صفر مهیا می‌شود.

سیاه پوش شدن مازندران با اجرای طرح علمداران خدمت

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، احمد توکلی در آغاز رزمایش علمداران خدمت، در شهر نکا با بیان اینکه این رزمایش در راستای آماده سازی شهرهای استان مازندران برای برپایی عزای سید و سالار شهیدان آقا ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش در ماه محرم و صفر اجرایی می‌شود، اظهار داشت: این رزمایش با پیشتازی شهر نکا آغاز شده است و در بقیه شهرهای استان نیز جهت آماده سازی استان برای برپایی مقدمات این دو ماه مهم و معظم، در تاریخ شیعیان اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به سیاه‌پوش شدن شهرهای استان مازندران با اجرای رزمایش علمداران ولایت توسط شهرداری های استان، ادامه داد: از همه شهرداران انتظار می‌رود تا برای نصب اِلِِمان ویژه ماه محرم و صفر در سطح شهر به ویژه در ورودی و خروجی اقدام کنند و به ویژه در اماکن پر تردد سطح شهر به نصب پرچم‌های منقوش به اشعار خاص این دو ماه اقدام کنند.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اینکه سیاه پوش شدن مساجد، حسینیه و اماکن مذهبی، غبارروبی، پاکسازی و نظافت مسیرهای منتهی به اماکن برپایی مراسم مختلف از دیگر برنامه های طرح علمداران خدمت است، گفت: مشکلات روشنایی و لکه گیری آسفالت مسیر حرکت کاروان عزاداری و منتهی به محل مراسم نیز از اولویت برنامه های این رزمایش در سطح شهرهای استان مازندران است.

وی تکریم شعائر دینی و زنده نگه داشتن مراسم محرم به عنوان بزرگترین عامل همبستگی شیعیان جهان اسلام را خواستار شد و تصریح کرد: به برکت خون شهدای مدافع حرم که برگرفته از قیام سرخ کربلا می‌باشد، انقلاب و نظام اسلامی محکم ایستاده است و آماده سازی شهر و روستاها جهت برپایی مراسم این چنینی توسط هیأت‌های مذهبی و مردمی، کمترین کاری است که مسئولین می‌توانند انجام بدهند.

توکلی با قدردانی از شهرداری نکا در پیشتازی اجزای رزمایش علمداران خدمت؛ تأکید کرد: شهرداران شهرهای استان مکلف هستند تا با بسیج همه امکانات، تجهیزات، ادوات، ماشین آلات و نیروی انسانی شهر را در بهترین شکل برای برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم عزاداری محرم و صفر توسط مردم آماده کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه