English

نخستین برداشت گوجه فرنگی از زمین های کشاورزی میاندورود آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود با بیان اینکه نخستین برداشت گوجه فرنگی در سطح ۴ هزار متر مربع از زمین های کشاورزی روستای برگه انجام شده است، گفت: میزان عملکرد در واحد سطح بالغ بر ۱۷ تن پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری موج، سید شبر موسوی با بیان اینکه در سه ماهه سال جاری ۲ هزار و ۵۱۰ تن کود شیمیایی توسط ۱۰ کارگزار بخش خصوصی و تعاونی بین بهره‌برداران بخش کشاورزی این شهرستان توزیع شد، اظهار کرد: از این مقدار یک هزار و ۷۵۸ تن اوره، ۴۹۷ تن فسفات، ۱۰۰ تن سولفات پتاسیم و ۱۵۵ تن کلرو پتاسیم بوده است.

وی با اشاره به اینکه نخستین برداشت گوجه فرنگی در سطح ۴ هزار متر مربع از زمین های کشاورزی روستای برگه بخش گهرباران میاندورود انجام شد، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که میزان عملکرد در واحد سطح بالغ بر ۱۷ تن باشد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود خاطرنشان کرد: بخش گهرباران این شهرستان در حدود ۱۵۶ هکتار به کشت گوجه فرنگی اختصاص یافته است که با میانگین ۱۷ تن برای هر هکتار بالغ بر ۲ هزار و ۶۵۲ تن تولید گوجه فرنگی برای این شهرستان پیش‌بینی می‌شود.

این مسوول به احداثاستخر پلی اتیلنی با ظرفیت ۲ هزار و ۲۰۰ متر مکعب با آبگیری یک‌هزار و ۸۰۰ مترمکعب در روستای اوسا بخش مرکزی این شهرستان اشاره کرد و افزود: این استخر با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون ریال و مساحت ۳۵ هکتار زمین های کشاورزی تحت پوشش احداثشده است.

موسوی اضافه کرد: با توجه به اهمیت حفظ منابع آبی و استفاده بهینه از آن و همچنین جلوگیری از تخریب منابع خاک و پیشگیری از سیل در زمین های شیبدار، اجرای طرح‌های گوناگون آب و خاک، احداثاستخر پلی اتیلن با پوشش ژئوممبران احداثی روستای اوسا موجب بهبود وضعیت آبیاری و افزایش راندمان زمین های کشاورزی و امکان احداثباغات شده و موجبات زمان‌سنجی اقتصادی مالکین و اشتغال عده‌ای فراهم می‌‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه