English

رئیس کل دادگستری استان مازندران خواستار شد:

تأکید بر اجرای تمام و کمال قانون در مراجع قضایی

رئیس کل دادگستری مازندران پذیرش توصیه غیرقانونی به قضات و کارمندان دستگاه قضایی استان از جانب اشخاص ذی‌نفوذ را به شدت نهی و بر اجرای تمام و کمال قانون در مراجع قضایی تأکید کرد.

تأکید بر اجرای تمام و کمال قانون در مراجع قضایی

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق اکبری در سلسله جلسات فصلی رؤسای دادگستری و دادستان‌های استان که با حضور حضرت آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ساری و معاونین دادگستری استان برگزار شد مجاهدت، ایثار و ولایت پذیری را وظیفه شاخص همه مسئولین و مردم دانست و اظهار داشت: همه‌ ما وارثان امام(ره) و شهدا در حفظ و ارتقاء نظام اسلامی هستم و بنابراین لازم است با جهاد و کوشش مضاعف در راه تحقق عدالت و برقراری نظم و امنیت کوشاتر باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر اهتمام هرچه بیشتر در اجرای مأموریتهای قضایی تأکید کرد و ادامه داد: در شرایط کنونی باید با امکانات و منابع موجود بیشترین بازدهی را در مراجع قضایی در احقاق حقوق عامه و رسیدگی به موقع به پرونده قضایی داشته باشیم.

 رئیس کل دادگستری استان مازندران تعیین تکلیف پرونده‌های معوق، توجه ویژه به شعبات نامتعارف و اتقان آراء را ازبرنامه‌های اولویت دار در محاکم دانست و افزود: مراجع قضایی از دادسرا تا دادگاه‌های تجدیدنظر استان باید ضمن هم ‌پوشانی بالاترین سطح هماهنگی را برابر قانون داشته تا ضمن اتقان آرا از بروز اطاله دادرسی و تناقض آرا جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه هیچ آرای اجرا نشده‌ای در شعبات اجرای احکام نباید وجود داشته باشد، تأکید کرد: برابر قوانین و مقررات حاکم، ادارات و سازمان‌های ذیربط مجری احکام قطعی مراجع قضایی بوده و تعلل و ترک فعل مدیران در این بخش قابل اغماض نبوده و طبق قوانین جرم انگاری شد و دادستان‌ها باید ضمن پیگیری موضوع مراتب را با سرعت و قاطعیت دنبال کنند.

شایان ذکراست، در این جلسه  آیت الله لائینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ساری با اهدا لوحی از رئیس کل دادگستری استان مازندران تقدیر کرد و همچنین رئیس کل دادگستری مازندران  نیز از چند تن از رؤسا و دادستان های نمونه استان قدردانی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه