English

رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران خبر داد:

دستگیری سرشاخه های قاچاق توتون به کشورهای همسایه

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از دستگیری سرشاخه های اصلی قاچاق توتون به کشورهای همسایه خبر داد و گفت: 2 کانتینر توتون مرغوب قاچاق در یکی از بنادر تجاری استان کشف شد.

دستگیری سرشاخه های قاچاق توتون به کشورهای همسایه

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سرهنگ محمد محمدپور در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای مبارزه و برخورد قاطع با پدیده شوم قاچاق های سازمان یافته از نوع ترانزیت انواع توتون داخلی از گذرگاه های مرزی کشور، موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره اطلاعات و عملیات پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی های اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی مشخص شد، افرادی دلال با حضور در بین کشاورزان توتون کار اقدام به خرید محصول آنان با قیمتی بالاتر از قیمت مصوب کارخانه و قاچاق آنها به کشورهای همسایه می کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران تصریح کرد: این افراد سودجو علاوه بر قاچاق توتون، اقدام به تولید تنباکوهای غیربهداشتی با برندهای معتبر می کردند که تمامی این فرآیند، آسیب های جبران ناپذیری از قبیل تعطیلی بزرگترین کارخانه فرآوری تنباکو خاورمیانه را در شهرستان میاندورود و بیکاری کارگران به دنبال داشته است.

وی بیان داشت: با پیگیری شبانه روزی و تلاش بی وقفه مأموران پلیس امنیت اقتصادی، در این ارتباط 100 متهم به قاچاق در استان های مختلف شناسایی و دستگیر شدند که تحقیقات گسترده منجر به دستگیری سرشاخه های اصلی قاچاق توتون شد.

محمدپور ابراز داشت: با دستگیری سرشاخه های اصلی، 2 کانتینر توتون مرغوب قاچاق به مقدار 32 تن به ارزش 27 میلیارد ریال که در حال خروج از یکی از بنادر تجاری استان به مقصد یکی از کشورهای همسایه بود، کشف شد.

وی تأکید کرد: مبارزه بی امان با قاچاق کالا و ارز و برخورد با جرایم اقتصادی، گامی مؤثر در حمایت از تولید و سرمایه گذاری داخلی است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: خرید و مصرف کالای قاچاق و هرگونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی باعث اخلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه ها و افزایش بیکاری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه