English

رئیس آتش‌نشانی چالوس مطرح کرد:

ساختار جعبه‌های اطفاء حریق ساختمان رامیلا دچار ضعف بود

رئیس آتش‌نشانی شهرستان چالوس گفت: ساختار جعبه‌های اطفاء حریق ساختمان رامیلا دچار ضعف در نصب و اتصالات بود و یا برخی حتی فعال نبودند که البته نیاز به بررسی دارد، هر چند سیستم خشک اطفاء حریق ساختمان رامیلا نیز غیرفعال بود.

ساختار جعبه‌های اطفاء حریق ساختمان رامیلا دچار ضعف بود

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سبحان دیاری در نشست خبری با خبرنگاران درباره جزئیات حادثه حریق و عملیات اطفاء در برج مسکونی مسکونی 17 طبقه رامیلا در منطقه سردآبرود این شهرستان اظهار داشت: با توجه به حجم طریق به ویژه حریق کامپوزیت در نمای بیرونی بسیار زیاد بود از آتش‌نشانی نوشهر نردبان 32 متری را کمک گرفتیم که بلافاصله به محل حادثه آمدند و و سریعاً عملیات اطفاء حریق را شروع کردند.

وی ادامه داد: در همین حین، ضلع غربی برج مسکونی رامیلا دچار حریق شده بود و ما از فرودگاه نوشهر درخواست کمک کردیم و با توجه به اینکه مانیتور فرودگاه قابلیت پرتاب آب و فوم تا 50 متر را دارد این سبب شد که در اطفاء حریق ضلع غربی کمک خیلی زیادی شود.

رئیس آتش‌نشانی شهرستان چالوس با اشاره به اینکه سپس نیروها را به داخل ساختمان فرستادیم تا عملیات لکه‌گیری حریق داخل ساختمان را انجام دهند، خاطرنشان ساخت: آتش‌نشانان از بابل تا رامسر خودشان را برای کمک به ما به محل حادثه یعنی برج مسکونی در حال حریق رامیلا رساندند و زحمات زیادی کشیدند.

وی بیان داشت: چون برق ساختمان رامیلا قطع شده بود، پمپ آب ساختمان نیز فعال نمی‌شد و بنابراین منتظر وصل شدن برق اضطراری شدیم تا اینکه پس از وصل شدن برق اضطراری، سیستم‌های اطفاء حریق داخل ساختمان نیز فعال شدند که از امکانات آن هم برای اطفاء حریق استفاده کردیم اما با توجه به اینکه ظرفیت آن به پایان رسیده بود، آب سیستم هم قطع شد ولی ما از روش‌های دیگر اطفاء حریق مانند خنک‌کردن، خفه سازی و... نیز استفاده و شعله‌ها را خاموش کردیم.

آتش سوزی برج رامیلا در چالوس

دیاری تصریح کرد: ساختار جعبه‌های اطفاء حریق ساختمان رامیلا دچار ضعف در نصب و اتصالات بود و یا برخی حتی فعال نبودند که البته نیاز به بررسی دارد، هر چند سیستم خشک اطفاء حریق ساختمان رامیلا نیز غیرفعال بود.

رئیس آتش‌نشانی شهرستان چالوس با بیان اینکه برج مسکونی رامیلا دارای 84 واحد مسکونی بود که از این تعداد فقط 20 واحد سکونت داشتند و در زمان وقوع حریق فقط سه خانوار در این ساختمان حاضر بودند، عنوان داشت: آتش سوزی تا ساعت 2 صبح پنجشنبه 20 آبان، مهار و خاموش شد و سپس عملیات پاکسازی را با دو اکیپ آتش‌نشانان مستقر در آنجا انجام دادیم.

وی اظهار داشت: اما حوالی ساعت سه و نیم بامداد بر اثر وزش باد شدید، مجدداً ضلع غربی ساختمان دچار حریق شد و طبقات 5، 6 و 7 در آتش فرو رفتند به طوری که بچه های ما وارد ساختمان شدند تا آن را خاموش کنند اما در همین زمان ضلع شرقی ساختمان نیز به یک‌باره شعله ور شد و حجم دود آ‌‌ن‌قدر زیاد بود که حتی نیروهای آتش‌نشان با دستگاه‌های تنفسی هم نمی‌توانستند وارد این بخش از ساختمان شوند هر چند ماندن نیروها در داخل ساختمان نیز جان آنها را تهدید می‌کرد.

این مسئول با اشاره به بلندمرتبه سازی و ضرورت داشتن سیستم‌های اطفاء حریق برای صدور پایان کار به ساختمان‌ها، افزود: در دوره شهردار سابق چالوس یعنی اواخر سال 97 درخواست دادم که متقاضیان بلند مرتبه سازی برای دریافت پایان کار خود باید به آتش‌نشانی ارجاع داده شوند که البته شهردار وقت نیز این موضوع را پذیرفت و از همان سال 97 این کار از سوی آتش‌نشانی در حال اجرایی شدن است به طوری که برای صدور پایان کار از ساختمان‌های تازه احداث شده بازدید می کنیم و کاملاً به استانداردها عمل کرده و در این باره حتی سخت‌گیری هم می‌کنیم.

وی یادآور شد: کمبود تجهیزات و امکانات آتش‌نشانی را بارها اعلام کردم و متذکر شدم و حتی این کمبودها در غرب مازندران هم کاملاً مشهود است که ما تجهیزات بلند مرتبه برای اطفاء حریق در ساختمان‌های بلند را نداریم ولی شهرداری‌ها این موضوع را اجرایی نکردند.

دیاری با اشاره به اینکه ما حتی برای ساختمان 6 طبقه هم امکانات تجهیزات آتش‌نشانی برای اطفای حریق نداریم، تصریح کرد: از جزئی‌ترین تا فنی‌ترین تجهیزات را درخواست دادم و بنابراین شهرداری و شورای شهر باید کمک کنند تا تمامی این امکانات تهیه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه