English

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود:

برداشت ۱۲۰۰ تن باقلای سبز از مزارع میاندورود

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود گفت: پیش بینی می شود با متوسط عملکرد 12 تن در هر هکتار، یک هزار و 200 تن باقلای سبز از مزارع این شهرستان برداشت شود.

برداشت 1200 تن باقلای سبز از مزارع میاندورود

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید اسماعیل علوی با بیان اینکه برداشت باقلا در 100 هکتار زمین شالیزاری شهرستان میاندورود آغاز شده است، اظهار داشت: پیش بینی می شود امسال 1200 تن باقلا سبز در این شهرستان برداشت شود.

وی ادامه داد: برداشت باقلا از زمین های کشاورزی در روستای برگه بخش گهرباران این شهرستان آغاز شده و کشاورزان هر ساله برای افزایش درآمد خانوار و بهره وری مناسب از خاک زراعی اقدام به کشت دوم به ویژه کشت باقلا می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود گفت: با نظارت مراکز جهاد کشاورزی و حضور کارشناسان در عرصه پهنه بندی و همکاری کشاورزان پیش بینی می شود با متوسط عملکرد 12 تن در هر هکتار، یک هزار و 200 تن باقلای سبز از مزارع این شهرستان برداشت شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر دانه گیاه باقلا پس از برداشت، بخشی از باقیمانده گیاه هم به عنوان علوفه دامی مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصریح کرد: این گیاه برای تثبیت ازت در خاک مفید بوده و بقایای آن هم به عنوان کود آلی در مزارع مورد استفاده قرار می گیرد و باعث افزایش کیفیت خاک می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه