English

رئیس مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان شهید رجایی ساری:

تکثیر ۳ گونه ماهی دریای خزر در مازندران

رئیس مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان شهید رجایی ساری گفت: ۳ گونه ماهی دریای خزر در این مرکز تکثیر می شود.

تکثیر ۳ گونه ماهی دریای خزر در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حسین پناهی با اشاره به اینکه تکثیر ۳ گونه ماهی دریای خزر در این مرکز آغاز شده است، گفت: کارشناسان این مرکز تا اردیبهشت ماه در مصب رودخانه‌های مهم شیلاتی استان مستقر هستند و بعد از صید ماهیان کوچ رو نسبت به استحصال تخم ماهی و انتقال آن به این مرکز اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: ماهیان مولد پس از صید به این مرکز منتقل می‌شوند تا پس از استحصال تخم، عملیات تکثیر و پرورش روی آن‌ها انجام شود.

رئیس مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان شهید رجایی ساری  گفت: بیش از ۹۰ میلیون قطعه بچه ماهی سفید، کپور و خاویاری امسال در این مرکز تولید و پس از رسیدن به وزن ایده آل در رودخانه‌های منتهی به دریای خزر رهاسازی می‌شوند تا زندگی خود را در دریا ادامه دهند.

وی هدف از این اقدام را کمک به بازسازی ذخایر آبزیان دریای خزر اعلام کرد و افزود: بر اساس پیش بینی‌ها بیش از ۱۰ درصد بچه ماهیان پس از رهاسازی در دریا در فصل صید آینده به تور صیادان شمالی می‌افتد.

پناهی تصریح کرد: تخریب زیستگاه طبیعی تولیدمثل آبزیان دریای خزر سبب کاهش شدید ذخایر ماهیان شده است و چنانچه بازسازی و تکثیر ماهیان به صورت نیمه مصنوعی انجام نشود نسل برخی از این گونه‌ها در خطر انقراض قرار می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه