English

در راستای داشتن شهری تمیزتر صورت گرفت؛

عزم جدی مدیریت شهری چالوس برای رفع مشکل مرکز دفن زباله

با اقدامات صورت گرفته در سایت زباله چالوس کاملاً مملوس و مشهود است و موجب بهبود وضعیت این منطقه شده است.

عزم جدی مدیریت شهری چالوس برای رفع مشکل مرکز دفن زباله

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، ساماندهی مرکز دفن زباله، تفکیک زباله از مبدأ، محصور نمودن محوطه اصلی تخلیه زباله و جداسازی آن از محل‌های قدیمی تخلیه زباله و مناطق جنگلی، انتقال شیرابه دره ضلع شرقی محل دفن، بهسازی و پاکسازی کامل جاده دسترسی و حاشیه آن و استفاده دائم از یک کارگر برای پاک‌سازی دائم بخشی از اقدامات در راستای ساماندهی مرکز دفن زباله از جمله اقداماتی است که در دوره فعالیت دوره پنجم مدیریت شهری چالوس اجرایی شد.

همچنین نصب دوربین مدار بسته در سکوی موقت زباله، نصب باسکول، نصب کارواش در محل سکوی موقت برای شستشوی خودروهای حمل زباله، بهسازی کف محوطه سکوی موقت، اصلاح اتاق‌های نگهبانی و کارگری در سکوی موقت از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مرکز دفن زباله است.

از سویی دیگر با درخت‌کاری بر روی مناطق خاک‌ریزی شده با استفاده از درختان بومی و مجموع اقدامات انجام شده باعث شد تا مساحت محل دفن زباله از 7 هکتار در سال 96 به حدود یک هکتار در سال 99 رسیده است.

گفتنی‌است در حال حاضر نیز برای افزایش سرعت ساماندهی محل دفن زباله، طبق مکاتبات و مذاکرات انجام شده با سازمان شهرداری‌های کشور مقرر است تا با در نظر گرفتن حدود 10 میلیارد ریال ساماندهی کامل این مرکز در دستور کار باشد.

به گزارش موج مازندران؛ بر اساس آمارهای رسمی، شهروندان چالوسی روزانه حدود 55 تن زباله تولید می‌کنند و این میزان با احتساب زباله تولیدی گردشگران در برخی از فصول سال تا 50  درصد افزایش می‌یابد.

عملیات خاک ریزی و آهک پاشی نیز در محل دفن زباله به درستی انجام و محل دفن زباله به صورت هفتگی نظارت و پایش می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه