English

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران:

۱۲ دانشگاه فنی و حرفه ای در استان مازندران فعالیت دارند

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران گفت: ۱۲ دانشگاه فنی و حرفه ای در استان مازندران فعالیت دارند و حدود 14 هزار دانشجو در ایرن مراکز مشغول به فعالیت هستند.

۱۲ دانشگاه فنی و حرفه ای در استان مازندران فعالیت دارند

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، حیاتی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که به صورت وبینار در دانشکده فنی و حرفه ای علامه حسن زاده آملی برگزار شد اظهار داشت: ضمن تبریک روز دانشجو به همه دانشجویان ،از شهدای دانشجوی ۱۶ آذر سال۱۳۳۲ که در راستای مبارزه با استکبار ستیزی گام برداشتند قدردانی می کنم.

وی ادامه داد: وجود تنها موتور دوگانه سوز هیربدی در دانشکده فنی و حرفه ای پسران آمل و تنها آزمایشگاه سنترال مرکزی پسران محمودآباد و رشته تربیت بدنی دختران توحید آمل از امکانات مهم آموزشی مراکز فنی و حرفه ای در مازندران محسوب می شوند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران اذعان داشت: با توجه به ظرفیت بالای مجمع نمایندگان استان مازندران انتظار داریم که عنایت و توجه ویژه ای در بحث کلان بودجه به دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران داشته باشند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم بیان داشت: دانشکده فنی و حرفه ای مزین بنام عالم جلیل القدر علامه حسن زاده  می باشد که این باعث برکت و مباهات است.

رضا حاجی پور  در ادامه شهادت دکتر فخری زاده را تسلیت گفته و اذعان داشت: دانشمندان شهدای هسته ای، جنگ تحمیلی و شهدای امنیت خصوصا شهید فخری زاده از دل همین دانشگاه ها برخواستند که نمونه بارز آن فرزند تربیت شده انقلاب در همین دانشگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی بود که تمام استکبار جهان باهم به مقابله با این شیر مرد برخواستند که جز خاری برای آنها عایدی نداشته است.

وی اذعان داشت: امیدواریم که فرزندان این مرز و بوم بر بلندای رفیع دانش بایستند و با توجه به شدیدترین تحریم های ظالمانه با رهنمودهای مدبرانه و راه گشای مقام معظم رهبری به سر منزل مقصود برسند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور نیز در این مراسم گفت: پس از ۷۰سال هنوز نام و یاد این شهیدان در اذهان زنده است و مانند مشعلی فروزانی هستند که آینده ما را روشن میکنند فلسفه وجودی دانشگاه دانشجو و یادگیری است و باید قشر دانشجو را تکریم و احترام کنیم چرا که دانشجو در اوج باشد کشور در مسیر پیشرفت و بالندگی قرار خواهد گرفت.

رضا مهدوی ادامه داد:  دو نوع رسالت در دانشگاههای دنیا وجود دارد که یکی رسالت خاص دانشگاه فنی و حرفه ای  مهارت آموزی همراه با علم است و دیگری رسالت عام دانشگاه است که عقلانیت و مهارتهای اجتماعی،فرهنگی و سیاسی را به دانشجو انتقال می دهد تا بعنوان شهروند مطالبه گر در جامعه مثمر ثمر باشند.

رئیس دانشکده فنی و حرفه ای پسران آمل نیز این  وبینار را حاصل همکاری دانشکده های فنی و حرفه ای پسران و توحید آمل دانست.

قربان قاسمی اظهار داشت: این دانشگاه همواره تلاش کرده تا در جهت بهبود کیفی وضعیت آموزشی و تجهیزاتی برای یادگیری بیشتر دانشجویان گام بردارد.

شایان ذکر است در این مراسم کلیپی بمناسبت روز دانشجو برای حاضرین به نمایش درآمده و در ادامه یکی از دانشجویان به نمایندگی از دانشجویان دو دانشکده فنی و حرفه ای پسران و دختران آمل در محکومیت شهادت دکتر فخری زاده دانشمند هسته ای توسط دشمنان کوردل ایران اسلامی بیانیه ای صادر و برای حاضرین قرائت کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه