English

سرپرست مرکز انتقال خون چالوس خبر داد:

نوبت‌دهی اینترنتی برای اهداکنندگان خون

سرپرست مرکز انتقال خون چالوس گفت : به علت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، نوبت‌‌گیری اینترنتی در اولویت اهداکنندگان قرار گیرد.

نوبت‌دهی اینترنتی برای اهداکنندگان خون

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، مرضیه درخش اظهار داشت :  از  آنجا که هر کیسه خون تاریخ انقضای ۳۵ روزه دارد و پلاکت‌ها هم ۳ تا ۵ روز بیشتر عمر ندارند، با این ازدحام اهداکننده پس از مدتی دچار کمبود خون خواهیم شد زیرا فاصله اهدای خون برای مردان هرسه ماه یکبار و برای خانمها هر چهارماه یکبار می‌باشد.

وی ادامه داد: به همین منظور و با هدف دریافت خون تدریجی و به روز، اهداکنندگان به سایت انتقال خون رفته و با اشاره به شهر موردنظر، نوبت اهدا بگیرند و مرکز چالوس هم به وقت اهدای هر متقاضی یادآوری و فراخوان خواهد داشت.

درخش بیان داشت :  نوبت دهی اینترنتی علاوه بر جلوگیری از ازدحام در شرایط فعلی، موجب می‌شود تا با کمبود خون نیز مواجه نشویم و اینگونه نشود که یک روز حجم زیادی خون بگیریم و ماه بعد خون‌گیری نداشته باشیم.

سرپرست مرکز انتقال خون چالوس بیان داشت:  اگرچه در شرایط کرونایی به سر می‌بریم اما این اطمینان را به اهداکنندگان می‌دهیم که خون‌گیری در این مرکز با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از جمله ضدعفونی مرتب ساختمان و تجهیزات، تب‌سنجی و ضدعفونی مراجعه‌کنندگان و استفاده از ملحفه یکبار مصرف انجام می‌شود و به هر مراجعه کننده دستکش و ماسک داده می‌شود.

وی گفت:  نیاز به گروه‌های خونی مختلف همواره وجود دارد، اما درحال حاضر به گروه‌های خونی منفی نیاز بیشتری داریم.

درخش اذعان داشت:  با توجه به کاهش‌جراحی در بیمارستان‌های تحت پوشش منطقه با کمبود خون مواجه نیستیم، اما با توجه به‌کرونا، اهدای خون در این مرکز از ۱۲۵۰ واحد در ماه به حدود ۱۰۰۰ واحد رسیده که کاهش حدود ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی بیان داشت: مرکز انتقال خون چالوس، شش بیمارستان منطقه، دو مرکز جراحی مهر نوشهر و قائم نور و ۱۴۰ بیمار تالاسمی، دیالیزی و هموفیلی را تحت پوشش خود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه